Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Estudios sobre el Mensaje Periodístico
Register
Login
Current issue
All issues
Monographs
Transformación y manipulación de la opinión pública en la sociedad digital
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Statutes
Submissions
Plantillas
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 18 (2012): Número especial (octubre): La enseñanza de la Comunicación en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Vol. 18 (2012): Número especial (octubre): La enseñanza de la Comunicación en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Published:
2012-12-11
Presentación: Las poderosas razones del primer volumen extraordinario de EMP
María Jesús Casals Carro
15-17
PDF (Español (España))
Un volumen verdaderamente extraordinario, necesario, divulgativo y oportuno
David Caldevilla Domínguez
19-21
PDF (Español (España))
Articles
The importance of technology in new instruments curriculum
Josu Ahedo Ruiz, Ignacio Danvila del Valle
25-33
PDF (Español (España))
Culture and technology: human distributions
Eva Aladro Vico
35-43
PDF (Español (España))
A Step Further in University Teaching Planning: the Tutorial Action Plan
Gema Alcolea Díaz, María José Pérez Serrano
45-55
PDF (Español (España))
The Community Manager in leading companies in Spain: an approach to their training and employment situation
Ana Almansa Martínez, Francisco Javier Godoy Martín
57-64
PDF (Español (España))
Academicians on Online Social Networks: Visibility of Academic Research and Amplification of Audience
Zeynep Arda
67-75
PDF (Español (España))
Teaching of online journalism: strategies for effective simulation
Emy Armañanzas Sodupe
77-85
PDF (Español (España))
From decontextualization to disaffection: agenda and discourse of the press during the autonomic elections in the Region of Murcia (2011)
Enrique Arroyas Langa, Pedro Luis Pérez Díaz, Celia Bernà Sicilia
87-99
PDF (Español (España))
The uses of ICT in the commodification of the university: An analysis of the EHEA official documents
Begoña Ballesteros Carrasco, Daniel Franco Romo, Joan Pedro Carañana
101-109
PDF (Español (España))
Videogame classroom, an academic project
Mónica Barrientos Bueno, José Luis Navarrete Cardero
111-119
PDF (Español (España))
Changes on the web 2.0: a new sociability
Laura Bautista Sancho
121-128
PDF (Español (España))
Developing of specific technological skills related in Journalism and Media Production
Antonio J. Benítez Iglesias, Esteban M. Stepanian Taracido
129-140
PDF (Español (España))
Rethoric and web communication: points of convergence and analogies. New pedagogical proposals
Inmaculada Berlanga Fernández, Jordi Alberich Pascual
141-149
PDF (Español (España))
New formats for television advertising and gender perspective
Estela Bernad Monferrer
151-159
PDF (Español (España))
Innovación docente con jóvenes interactivos: proyectos sociales reales y estrategias digitales para enseñar comunicación
Tamara Bueno Doral, Liisa Irene Hänninen
161-170
PDF (Español (España))
Use and modification of headlines sent by press offices
Lorena Busto Salinas
171-179
PDF (Español (España))
Puns and other plays on words in the comicalness of Rompetechos
Félix Caballero Wangüemert
181-189
PDF (Español (España))
The education of the Communication in Internet: levels and orientation of the formative offer
María Cadilla Baz
191-201
PDF (Español (España))
Educational process approach and Advertising Strategy of Public Relations in the European Higher Education
Concepción Campillo Alhama
203-212
PDF (Español (España))
Communication between cabinets and journalists through the web 2.0: the case of meneXtra.com
María José Cantalapiedra González, Leire Iturregui Mardaras, Daniel García González
213-222
PDF (Español (España))
Who am I and who are You? Are social networks changing the image that Spanish radio journalists have of the public?
Pilar Carrera Álvarez, Eva Herrero Curiel, Nieves Limón Serrano, Clara Sáinz de Baranda Andújar, Eduardo Ocaña González
223-231
PDF (Español (España))
Cidus, from digital integration to consilience
Enrique Castelló Mayo
233-242
PDF (Español (España))
Mobile Online Journalism for smartphone. Analysis of multimediality, usability, hypertextuality and interactivity online media apps for smartphone
Carmen Costa Sánchez
243-251
PDF (Español (España))
“Enveloping” use of mobile phone among young: A proposal of model.
Ubaldo Cuesta Cambra
253-262
PDF (Español (España))
The external validity of surveys conducted via the web. Threats and control
Giorgio P. de Marchis
263-272
PDF (Español (España))
Steven Spielberg’s Men in his Monster Movies
José Díaz-Cuesta Galán
273-281
PDF (Español (España))
Professional competencies in the field of journalistic specialization. Proposal of educational coordination for undergraduate studies
Hugo Doménech Fabregat, Pablo López Rabadán
283-292
PDF (Español (España))
Student 3.0
José Francisco Durán Medina, Mª Rita Vega Baeza
293-302
PDF (Español (España))
Teaching-learning and communication & connetion technologies (CCT): the virtualization-actualization axis
Cesáreo Fernández Fernández
303-311
PDF (Español (España))
The schedule of the Spanish public television aimed at children and youngsters. Is better a general offer or a thematic one? From La 2 to Clan TVE.
Erika Fernández Gómez
313-323
PDF (Español (España))
Communication for the equality in the new EEES: critical foundation for the social change
María José Gámez Fuentes, Eloísa Nos Aldás
325-335
PDF (Español (España))
Digitalization of film image and the lack of technological standards
Oswaldo García Crespo
337-346
PDF (Español (España))
Didactic transposition of wetlands research
Beatriz García Fernández, Gema Sánchez Emeterio, David Sánchez Ramos
347-356
PDF (Español (España))
Title: Syllabus (Guía Docente): a Challange in the New Model Education at University Level.
Emilio C. García Fernández, Luis Deltell Escolar
357-364
PDF (Español (España))
The usability of web portals in the SMEs. Tools and uses for enterprise communication
María García García, María Victoria Carrilo Durán, Ana Castillo Díaz
365-375
PDF (Español (España))
Informative approach on mining protest 2012
Javier García López, Antonio Rodríguez Ruibal
377-384
PDF (Español (España))
Formative working experiences based on the use of Wikis: Competency-based learning, Edupunk, and Open Social Learning in the Spanish University. Myth and reality.
Almudena Garcia Manso
385-392
PDF (Español (España))
Analysis of the communicative value of the social networks in the university scope: study of the uses of Twitter in the classroom
Eva Garcia Montero, Marián de la Morena Taboada, Laura Melendo Rodríguez-Carmona
393-403
PDF (Español (España))
Local government on line press offices
Berta Garcia Orosa, Pablo Vázquez Sande
405-412
PDF (Español (España))
A proposal for the training of communicators: developing psychological skills and connecting with professional challenges.
Irene Garcia Ureta, Gotzon Toral Madariaga, Jon Murelaga Ibarra
413-423
PDF (Español (España))
Videogames as Educational Tools for Film History: The "Gameplaygag" Project
Manuel Garín Boronat
425-432
PDF (Español (España))
Temporal Manipulation in Movie Trailers: Articulation of a New Narrative Time
Eva Gil Pons
433-441
PDF (Español (España))
Teaching skills in graduate online courses university
María Julia González Conde, Carmen Salgado Santamaría, Javier Fombona Cadavieco
443-453
PDF (Español (España))
The Journalistic Multiskilling of the Professionals in Social Networks
Sonia González Molina, Sara Ortells Badenes
455-463
PDF (Español (España))
Communicating Science at the University of Granada… Journalism: the Translator as an Expert in Localization
Ana Gregorio Cano, Antonio Marín Ruiz
465-474
PDF (Español (España))
The legal, media and political of the conflict between work and family. Review of the construction work-life balance in Spain from 1999 to 2009.
Cristina Guirao Mirón, Marta Martín Llaguno
475-485
PDF (Español (España))
Relación de autores del Vol. 18, núm. especial octubre (2012)
Estudios sobre el Mensaje Periodístico
487-488
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
Make a Submission
Make a Submission
logos
Indexing
More
1.4
2022
CiteScore
82nd percentile
Powered by
Collaboration
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(614)
¿De redes sociales a redes del odio? Análisis de la...
(568)
El ensayo periodístico
(455)
Los desafíos éticos del periodismo en la era de la...
(449)
La presencia invisible de la mujer deportista en la...
(425)
La Generación Z frente a la desinformación: percepciones...
(354)
La manipulación de los materiales como recurso didáctico...
(306)
Actitudes, sesgos cognitivos y sentimientos ante la...
(244)
La Generación Z frente a la desinformación: percepciones...
(233)
El periodismo ciudadano en la lucha contra la violencia...
(233)
La presencia invisible de la mujer deportista en la...
Select a number
Todos los números
Vol. 30 No. 4 (2024)
Vol. 30 No. 3 (2024)
Vol. 30 No. 2 (2024)
Vol. 30 No. 1 (2024)
Vol. 29 No. 4 (2023)
Vol. 29 No. 3 (2023)
Vol. 29 No. 2 (2023)
Vol. 29 No. 1 (2023)
Vol. 28 No. 4 (2022)
Vol. 28 No. 3 (2022)
Vol. 28 No. 2 (2022)
Vol. 28 No. 1 (2022)
Vol. 27 No. 4 (2021)
Vol. 27 No. 3 (2021)
Vol. 27 No. 2 (2021)
Vol. 27 No. 1 (2021)
Vol. 26 No. 4 (2020)
Vol. 26 No. 3 (2020)
Vol. 26 No. 2 (2020)
Vol. 26 No. 1 (2020)
Vol. 25 No. 3 (2019)
Vol. 25 No. 2 (2019)
Vol. 25 No. 1 (2019)
Vol. 24 No. 2 (2018)
Vol. 24 No. 1 (2018)
Vol. 23 No. 2 (2017)
Vol. 23 No. 1 (2017)
Vol. 22 No. 2 (2016)
Vol. 22 No. 1 (2016)
Vol. 21 (2015)
Vol. 21 No. 2 (2015)
Vol. 21 (2015)
Vol. 21 No. 1 (2015)
Vol. 20 No. 2 (2014)
Vol. 20 (2014)
Vol. 20 No. 1 (2014)
Vol. 19 No. 2 (2013)
Vol. 19 No. 1 (2013)
Vol. 19 (2013)
Vol. 19 (2013)
Vol. 18 No. 2 (2012)
Vol. 18 (2012)
Vol. 18 (2012)
Vol. 18 No. 1 (2012)
Vol. 17 No. 2 (2011)
Vol. 17 No. 1 (2011)
Vol. 16 (2010)
Vol. 15 (2009)
Vol. 14 (2008)
Vol. 13 (2007)
Vol. 12 (2006)
Vol. 11 (2005)
Vol. 10 (2004)
Vol. 9 (2003)
Vol. 8 (2002)
No. 7 (2001)
No. 6 (2000)
No. 5 (1999)
No. 4 (1998)
No. 3 (1996)
No. 2 (1995)
No. 1 (1994)
Redes Sociales
Social Networks
Use license
Web Feed Plugin
Antiplagiarism System
Search
Search