Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 24 (2012)
Vol. 24 (2012)
Published:
2012-09-27
Presentación
¿Crisis? ¿Qué crisis?
11-12
PDF (Español (España))
Articles
Is it possible to dream in advanced levels? Traditional stories in the SFL and SSL classroom.
Ana María Aguilar López
15-44
PDF (Español (España))
Text Coherence and cohesion: language or pedagogical problem?
Mohammed Alkhatib
45-64
PDF (Español (España))
Difficulties in the dialogue in elementary classroom
Carmen Álvarez Álvarez
65-88
PDF (Español (España))
Academic writing in Primary School
Teodoro Álvarez Angulo
89-106
PDF (Español (España))
The Language Project of the Centre and the integrated curriculum: two essential teaching tools in bilingual education
Víctor Cantero García, Gunn Aarli
107-135
PDF (Español (España))
What autonomy in learning among ESP - science students? Case study of oral presentation in English
Claire Chaplier
137-157
PDF (Español (España))
Approach to Secondary Adult Basic Education multiliteracy: making a human rights slideshow from the novel Le Ventre de l'Atlantique
Eduardo Cabornero, Isabel García Parejo
159-189
PDF (Español (España))
Micro-Structural Dimension of the Written Expression in Deaf Students of Primary and Secondary Education: Descriptive Analysis
Rafaela Gutiérrez Cáceres
191-209
PDF (Español (España))
Portfolios in university foreign language courses: student’s perception
Lucrecia Keim Cubas
211-231
PDF (Español (España))
Genre, Syntax and Academic Language: Communicative and Cognitive Dimensions of Later Language Development
Alejandra Meneses Arévalo, Maili Ow González
235-347
PDF (Español (España))
Subversion and intertextuality in the Shrek saga
Xavier Mínguez López
249-262
PDF (Español (España))
Teach writing in a foreign language: A teacher training proposal
Juan Porras Pulido
263-290
PDF (Español (España))
The curricular implementation of nonverbal communication in primary and secondary schools: Towards the students’ academic and experiential enrichment
Fernando Poyatos
291-316
PDF (Español (España))
Football vocabulary in the poetry: Alberti, Hernández, Benedetti
Annarita Ricco, Antoni Nomdedeu Rull
317-336
PDF (Español (España))
A didactic exposition of the "Réquiem por un campesino español" of Ramón J. Sender
Borja Rodríguez Gutiérrez
337-361
PDF (Español (España))
Orality in secondary education: Law and textbooks about Spanish Language and Literature
Francisco J. Rodríguez Muñoz, Susana Ridao Rodrigo
636-380
PDF (Español (España))
Causes intervening in pupil’s motivation for language learning: the teacher’s thought
Nieves Rodríguez-Pérez
381-409
PDF (Español (España))
Gender Perspective in the teaching of Golden Age Literature
Blas Sánchez Dueñas
411-431
PDF (Español (España))
Teaching of poetry: review and methodological proposals for the exploitation of poetic texts in the classroom of Spanish as a Foreign Language
Enrique Santamaría Busto
433-472
PDF (Español (España))
Epistemological foundation of the communicative approach in second languages teaching: a cognitive-personal’s point of view
Carlos E. Segado Alonso
473-487
PDF (Español (España))
Creative Writing of Tales Workshop
Santiago Sevilla Vallejo
489-516
PDF (Español (España))
Reviews
"Kantes del amor en ladino"
Eduardo Tejero Robledo
517-520
PDF (Español (España))
Miriam Llamas Ubieto, "Lecturas del contacto: manifestaciones estéticas de la interculturalidad y la transculturalidad."
Joaquín Díaz-Corralejo Conde
521-524
PDF (Español (España))
Poética de la mirada
Presentación de una joven poeta jubilada
525-535
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(888)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(472)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(354)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(263)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(251)
Adquisición del modo subjuntivo: una propuesta didáctica
(345)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(325)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(287)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(268)
El sistema de comunicación de las abejas
(230)
La didáctica de las lenguas: una disciplina en proceso...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search