Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical - RECIEM
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 14 (2017)
Vol. 14 (2017)
Published:
2017-10-23
Editorial 2017
9-10
PDF (Español (España))
Articles
Neoliberalism, Knowledge economy and Music Education
José Luis Aróstegui Plaza
11-27
PDF (Español (España))
School Music Education in the Americas: Conditions, Practices, and Policies from a Socio-Ecological Perspective
Carlos R. Abril, Johanna E. Abril
29-46
PDF (Español (España))
Knowledge Society, Intellectual Capital and Music Education in the XXI Century
María del Mar Bernabé Villodre, Roberto Cremades Andreu
47-59
PDF (Español (España))
Impact of Music Education: a Review of the Scientific Literatura
Carmen Carrillo Aguilera, Laia Viladot Vallverdú, Jéssica Pérez-Moreno
61-74
PDF (Español (España))
Populism and Music Education
Richard Colwell
75-93
PDF (Español (España))
The sense of music education in education conceived as an engine of the knowledge economy: a philosophical framework proposal
Antonio Fernández-Jiménez, María-Cecilia Jorquera-Jaramillo
95-107
PDF (Español (España))
Music education advocacy from the point of view of neurosciences
Alicia Peñalba Acitores
109-127
PDF (Español (España))
Contributions of music education to education for peace: searching for "trans-truth" in the "post-truth" era
Carmen Ramirez-Hurtado
129-151
PDF (Español (España))
Technology and compulsory music education in Spain: references for the implementation of good practices
Rosa María Serrano Pastor
153-169
PDF (Español (España))
Key documents from European Union about Music Education in compulsory education
Narciso José López García, María del Valle De Moya Martínez
171-186
PDF (Español (España))
Enculturation, music and emotions
Manuel Tizón Díaz
187-211
PDF (Español (España))
How do our professors teach playing musical instruments? Situation of effective practice strategies teaching in six music schools in Mexico
Raúl Wenceslao Capistrán Gracia
213-237
PDF (Español (España))
Evaluation in Music Education in Primary School: a reflection from teachers’ perception
David Whidden Magnitzky Vargas, Andrea Bernardita Sepúlveda Ortega
239-265
PDF (Español (España))
Pedagogical contributions of Arnold Schönberg composition’s method
Josep Gustems Carnicer, Magda Polo Pujadas
267-283
PDF (Español (España))
Heinrich Neuhaus. Intuition and method merge in piano teaching
Salve Márquez Sánchez, Alfonso Méndiz Noguero
285-304
PDF (Español (España))
Harmonic knowledge as strategy to improve comprehension, motivation and creativity in ear training learning
Elena Berrón Ruiz, Inés María Monreal Guerrero, Francisco José Balsera Gómez
305-327
PDF (Español (España))
Anexos del artículo (Español (España))
Vídeos, Fotos y Audios del artículo (Español (España))
Didactic application of the Soundpainting language in different educational fields: a tool for music creation in real time
Oscar Vidal Belda, Remigi Morant Navasquillo
329-350
PDF (Español (España))
Integration of the specialty of flamenco in the superior degree of music
Carlos Alberto Pacheco Torres, Rosario Ortega-Ruz, Antonio J. Rodríguez Hidalgo
351-368
PDF (Español (España))
Reviews
Giglio, M., y Cruz-Ortiz, J. (2015). "Creative collaboration in teaching"
Carlos Lage Gómez
369-371
PDF (Español (España))
Kaschub, M., y Smith, J. (2016). "Experiencing Music Composition in Grades 3-5"
Ana Martínez Hernández
373-375
PDF (Español (España))
Burnard, Pamela y Murphy, Regina: "Enseñar música de forma creativa [Teaching Music Creatively"
Rafael Vicente Mirapeix
377-379
PDF (Español (España))
Porta, A., y Vernia Carrasco, A. M. (2015). "Aprendiendo a ser maestro. Didáctica de la Expresión Musical en Primaria"
María Angustias Ortiz Molina
381-383
PDF (Español (España))
MacDonald, R., Hargreaves , D. J., y Miell, D. (Eds.) (2017). "Handbook of Musical Identities"
Consuelo Pérez-Colodrero
385-386
PDF (Español (España))
Moreno, M. I. y López-Peláez, M. P. (coords.). (2016). "Reflexiones sobre investigación artística e investigación educativa basada en las artes"
Maricel Totoricagüena Martín
387-389
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
Logos
Indexing
More
1.6
2022
CiteScore
87th percentile
Powered by
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(391)
La tecnología digital en la educación musical: una...
(374)
Análisis comparativo de la implementación del currículo...
(369)
Uso y valoración de la música como herramienta didáctica...
(317)
Las bandas de música civiles más allá de la educación...
(251)
Eficacia de la musicoterapia en el bienestar psicológico...
(389)
Análisis comparativo de la implementación del currículo...
(351)
Alumnado con NEAE en el aula de música. Experiencia y...
(326)
Las bandas de música civiles más allá de la educación...
(260)
La estimulación musical como herramienta innovadora para...
(259)
Música y competencias emocionales: posibles implicaciones...
Select a number
Todos los números
Vol. 21 (2024)
Vol. 20 (2023)
Vol. 19 (2022)
Vol. 18 (2021)
Vol. 17 (2020)
Vol. 16 (2019)
Vol. 15 (2018)
Vol. 14 (2017)
Vol. 13 (2016)
Vol. 12 (2015)
Vol. 11 (2014)
Vol. 10 (2013)
Vol. 9 (2012)
Vol. 8 (2011)
Vol. 7 (2010)
Vol. 6 (2009)
Vol. 5 (2008)
Vol. 4 (2007)
Vol. 3 (2006)
Vol. 2 (2005)
Vol. 1 (2004)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search