Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical - RECIEM
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 19 (2022)
Vol. 19 (2022)
Published:
2022-10-05
Editorial
1-2
PDF (Español (España))
Articles
Music and Movement in Hong Kong Kindergartens: Teachers’ Preparation, Perceived Usefulness, Confidence, and Readiness
Alfredo Bautista, Yan-Lam Ho
3-25
PDF (Español (España))
PDF
"The baby relies on the sound of my voice." Maternal perceptions of musical singing interactions between mother and child.
Daniela Lerma Arregocés, Jèssica Pérez-Moreno, Autor/a
27-49
PDF (Español (España))
PDF
Contributions of music education to the development of competence in linguistic communication in primary education
Arantza Campollo-Urkiza, Roberto Cremades-Andreu
51-72
PDF (Español (España))
PDF
Uso y valoración de la música como herramienta didáctica en Educación Primaria
Ignacio Nieto-Miguel, Francisco José Álvarez García, José David Urchaga Litago, Raquel María Guevara Ingelmo
73-91
PDF (Español (España))
PDF
Music as an audiovisual experience in childhood: what it tells them, they understand and feel from the sound
Amparo Porta Navarro
93-119
PDF (Español (España))
PDF
Amazonian quena: artistic and cultural expression in Peruvian music
Yon Govy Ramírez-Rodríguez, Nelly Ríos-Espino, Eliana Gallardo-Echenique
121-139
PDF (Español (España))
PDF
The contribution of ICTs to inclusive choir practice
Rosa Mª Serrano, Icíar Nadal, Mª Belén López
141-164
PDF (Español (España))
PDF
Curricular reform in orchestra teaching: A qualitative study of the pedagogical approach of music onservatories
Mauricio Linari Melfi, Alejandro Vicente Bújez, Mª Teresa Díaz Mohedo
165-184
PDF (Español (España))
PDF
Melodic dictation: analysis of the students’ performance in the access examinations to music professional grade in Catalonia
Imma Ponsatí, Daniel Cassú, Miquel Amador
185-207
PDF (Español (España))
PDF
The Initial teaching of intonation in the brass wind instruments and music theory in Spain. An exploratory study with music school teachers
Jesús Tejada, Adolf Murillo, Borja Mateu-Luján
209-234
PDF (Español (España))
PDF
Creative assessment approaches to human interactions and music interfaces technology. A Systematic Literature Review
César Daniel Pascual-Vallejo, Sonia Casillas-Martín, Marcos Cabezas-González
235-260
PDF (Español (España))
PDF
Music Education and technology: trends in research
Diana Marín-Suelves, Vicente Gabarda Méndez, Nuria Cuevas Monzonís
261-286
PDF (Español (España))
PDF
Reviews
Peñalba, A. & Santiago, R. B. (2020). Técnicas de musicoterapia para logopedas. Editorial Síntesis
Luis del Barrio Aranda
287-288
PDF (Español (España))
Aróstegui, J. L., Rusinek, G., & Fernández-Jiménez, A. (Eds.). (2021). Escuelas musicales. Buenas prácticas docentes en centros de Primaria y Secundaria que educan a través de la música. Ediciones Octaedro
Rosa M. Serrano
289-290
PDF (Español (España))
Geoffrey Baker. Replanteando la Acción Social por la Música: La búsqueda de la convivencia y la ciudadanía en la Red de Escuelas de Música de Medellín. Cambridge, UK: Open Book Publishers, 2022. https://doi.org/10.11647/OBP.0263
Albina Cuadrado Fernández
291-193
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
Logos
Indexing
More
1.6
2022
CiteScore
87th percentile
Powered by
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(432)
Uso y valoración de la música como herramienta didáctica...
(408)
La tecnología digital en la educación musical: una...
(386)
Análisis comparativo de la implementación del currículo...
(279)
Eficacia de la musicoterapia en el bienestar psicológico...
(257)
Las bandas de música civiles más allá de la educación...
(448)
Análisis comparativo de la implementación del currículo...
(339)
Eficacia de la escucha musical en el rendimiento matemático
(312)
La estimulación musical como herramienta innovadora para...
(305)
Alumnado con NEAE en el aula de música. Experiencia y...
(270)
Música y competencias emocionales: posibles implicaciones...
Select a number
Todos los números
Vol. 21 (2024)
Vol. 20 (2023)
Vol. 19 (2022)
Vol. 18 (2021)
Vol. 17 (2020)
Vol. 16 (2019)
Vol. 15 (2018)
Vol. 14 (2017)
Vol. 13 (2016)
Vol. 12 (2015)
Vol. 11 (2014)
Vol. 10 (2013)
Vol. 9 (2012)
Vol. 8 (2011)
Vol. 7 (2010)
Vol. 6 (2009)
Vol. 5 (2008)
Vol. 4 (2007)
Vol. 3 (2006)
Vol. 2 (2005)
Vol. 1 (2004)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search