Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Estudios sobre el Mensaje Periodístico
Register
Login
Current issue
All issues
Monographs
Transformación y manipulación de la opinión pública en la sociedad digital
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Statutes
Submissions
Plantillas
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 28 No. 2 (2022)
Vol. 28 No. 2 (2022)
Published:
2022-05-30
Articles
Digital platforms and hoaxes in health: the case of #SaludSinBulos
Lucia Ballesteros-Aguayo, Manuel Chaparro Escudero
249-259
PDF (Español (España))
American family sitcoms in Spain (1990-2005): the influence of nostalgia in the cultivation theory
José Cabeza, Mireya Vicent-Ibáñez, Ana Mayagoitia
261-273
PDF (Español (España))
Communication and Political Violence in Venezuela: The Elections to the Constituent National Assembly According to the Newspapers El Impulse and Correo Del Orinoco (2017)
Francisco Camacho Rodríguez, Génesis Montes Biondi
275-292
PDF (Español (España))
Fiction narratives for telling about a pandemic: Analysis and reception of Diarios de la cuarentena (TVE, 2020)
Mar Chicharro-Merayo, Fátima Gil-Gascón, Sergio Arce García
293-304
PDF (Español (España))
United or fragmented? Journalists’ organisations as a response to anti-press violence in Mexico
Rubén Arnoldo González, Elba Díaz-Cerveró, Daniel Barredo Ibáñez
305-315
PDF (Español (España))
The image of the millennial generation through the Twitter profiles of the leading Spanish newspapers
Álvaro López-Martín, Manuel García-Borrego
317-327
PDF (Español (España))
Sports Journalism in Growing Platforms: Analyzing Soccer Broadcasting in Twitch through LaLiga Casters
Cristian Ramón Marín-Sanchiz, José María Valero-Pastor, José Luis Rojas-Torrijos
329-339
PDF (Español (España))
Impact of Operation Balmis on the Facebook accounts of the military units involved
Sergio Mena Muñoz, Santiago María Martínez Arias, David Parra Valcárce, Roberto Gamonal Arroyo
341-352
PDF (Español (España))
Between competition and survival: new digital strategies of the Basque Public Radio and Television (EITB)
Ana Mendieta Bartolomé
353-365
PDF (Español (España))
Radio programming in on-demand consumption age: Talk-radio offer evolution in Spain (1999-2020)
Luis Miguel Pedrero-Esteban, Carles Marín-Lladó, Laura Martínez-Otón
367-377
PDF (Español (España))
The critical state of public local radio in Castilla-La Mancha: governance through the Social Profitability Indicator in Communication (IRSCOM)
Lidia Peralta García, Mª Clara Sanz-Hernando, Miguel Álvarez-Peralta
379-390
PDF (Español (España))
Measurement of informative pluralism in Chilean TV: proposal and results of application of a multidimensional analysis instrument
Chiara Sáez, Jorge Avilés, Felipe Riffo, Javier García, Juan Jiménez, Luis Breull
391-404
PDF (Español (España))
Las Ramblas and Cambrils attacks (2017): analysis of public television coverage by TVE, TV3 and Betevé and proposals for improvement
Belén Sancho-Ligorred, Pepe Rodríguez
405-416
PDF (Español (España))
Spanish Newspapers on Facebook and Engagement: Issues, News Values, Sensationalism and Emotional Reactions
Francisco Segado Boj, María-Ángeles Chaparro-Domínguez, Juan-Manuel González-Aguilar
417-431
PDF (Español (España))
Twitter as an emergency communication tool: analysis of institutional profiles and proposals for improvement based on the attacks in Barcelona and Cambrils in 2017
Guillem Suau Gomila, Michael Mora Rodríguez, Carles Pont-Sorribes
433-446
PDF (Español (España))
The news media through the lens of the Spanish audience: A matter of trust
Jorge Vázquez-Herrero, María-Cruz Negreira-Rey, Alba Silva-Rodríguez, Ana-Isabel Rodríguez-Vázquez
447-459
PDF (Español (España))
Hypermedia resources in the coverage of the climate emergency during 2019 in Spain: analysis of El País, La Vanguardia and El Confidencial
David Vicente-Torrico, Nereida López Vidales
461-472
PDF (Español (España))
Reviews
Román-San-Miguel, A. & Moreno-Espinosa, P. (2022). Redacción periodística en la radio. De la radio convencional al podcasting. Gedisa
Juan C. Figuereo-Benítez
473-474
PDF (Español (España))
Sobrados-León, M., & Ruiz Acosta, M.J. (coords.) (2021). Tecnologías que condicionan el periodismo. Comunicación Social ediciones y publicaciones.
Manuel Jesús Cartes Barroso
475-476
PDF (Español (España))
Fernández-Suárez, G.F., & Fernández-Tilve, M.D. (Coords.) (2022). La Gestión cultural en la era digital. McGrawHill.
Xosé López
477
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
Make a Submission
Make a Submission
logos
Indexing
More
1.4
2022
CiteScore
82nd percentile
Powered by
Collaboration
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(586)
El ensayo periodístico
(506)
Los desafíos éticos del periodismo en la era de la...
(489)
La Generación Z frente a la desinformación: percepciones...
(476)
Actitudes, sesgos cognitivos y sentimientos ante la...
(421)
La presencia invisible de la mujer deportista en la...
(363)
Actitudes, sesgos cognitivos y sentimientos ante la...
(298)
La Generación Z frente a la desinformación: percepciones...
(285)
Periodistas de película. La imagen de la profesión...
(240)
La manipulación de los materiales como recurso didáctico...
(232)
El periodismo ciudadano en la lucha contra la violencia...
Select a number
Todos los números
Vol. 30 No. 3 (2024)
Vol. 30 No. 2 (2024)
Vol. 30 No. 1 (2024)
Vol. 29 No. 4 (2023)
Vol. 29 No. 3 (2023)
Vol. 29 No. 2 (2023)
Vol. 29 No. 1 (2023)
Vol. 28 No. 4 (2022)
Vol. 28 No. 3 (2022)
Vol. 28 No. 2 (2022)
Vol. 28 No. 1 (2022)
Vol. 27 No. 4 (2021)
Vol. 27 No. 3 (2021)
Vol. 27 No. 2 (2021)
Vol. 27 No. 1 (2021)
Vol. 26 No. 4 (2020)
Vol. 26 No. 3 (2020)
Vol. 26 No. 2 (2020)
Vol. 26 No. 1 (2020)
Vol. 25 No. 3 (2019)
Vol. 25 No. 2 (2019)
Vol. 25 No. 1 (2019)
Vol. 24 No. 2 (2018)
Vol. 24 No. 1 (2018)
Vol. 23 No. 2 (2017)
Vol. 23 No. 1 (2017)
Vol. 22 No. 2 (2016)
Vol. 22 No. 1 (2016)
Vol. 21 (2015)
Vol. 21 No. 2 (2015)
Vol. 21 (2015)
Vol. 21 No. 1 (2015)
Vol. 20 No. 2 (2014)
Vol. 20 (2014)
Vol. 20 No. 1 (2014)
Vol. 19 No. 2 (2013)
Vol. 19 No. 1 (2013)
Vol. 19 (2013)
Vol. 19 (2013)
Vol. 18 No. 2 (2012)
Vol. 18 (2012)
Vol. 18 (2012)
Vol. 18 No. 1 (2012)
Vol. 17 No. 2 (2011)
Vol. 17 No. 1 (2011)
Vol. 16 (2010)
Vol. 15 (2009)
Vol. 14 (2008)
Vol. 13 (2007)
Vol. 12 (2006)
Vol. 11 (2005)
Vol. 10 (2004)
Vol. 9 (2003)
Vol. 8 (2002)
No. 7 (2001)
No. 6 (2000)
No. 5 (1999)
No. 4 (1998)
No. 3 (1996)
No. 2 (1995)
No. 1 (1994)
Redes Sociales
Social Networks
Use license
Web Feed Plugin
Antiplagiarism System
Search
Search