Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 30 (2018)
Vol. 30 (2018)
Published:
2018-11-28
Articles
Discursive Genre Models in the Planning and Revision of a Reading Review
Victoria Abad Beltrán, Carmen Rodríguez Gonzalo
11-21
PDF (Español (España))
Teaching and Learning Textual Coherence: A Didactic Proposal Based on the Theory of Michel Charolles
Alejandra Andueza Correa, Natalia Aguilera Meneses
23-40
PDF (Español (España))
Working From Memory and Banishing Reading-Myths: Two Strategies to Train Competent Readers of Academic Texts
Zahyra Camargo Martínez, Graciela Uribe Álvarez, Miguel Ángel Caro Lopera
41-56
PDF (Español (España))
Language / Culture Distance and Linguistic / Cultural Transfer: Its Effects in the Learning Process of English as a Foreign Language
Richard Clouet
57-72
PDF (Español (España))
Learning a Second Language in Pre-School: Using Dramatized Stories as a Teaching Resource
Yvette Coyle, Pedro Antonio Férez Mora
73-85
PDF
Creative Writing and Equality: Versions of Traditional Tales
Pilar García Carcedo
87-103
PDF (Español (España))
Didactic Exploitation of Poetry in the Classroom of Spanish as a Foreign Language. Proposal of Work for the Advanced Level of the Official Schools of Languages from a Poem by Clara Janés
Raquel Lanseros Sánchez, María Remedios Sánchez García
105-115
PDF (Español (España))
The Treatment of Marketing in Business English Textbooks
Paloma López Zurita
117-135
PDF (Español (España))
Self-assessment and Negotiated Evaluation Among Teacher and Students in the Pronunciation Class: A Study with Argentinean Learners
Pedro Luis Luchini, Gabriela Mariel Ferreiro
137-156
PDF (Español (España))
Multiculturalism in Second Language Classrooms: literature as a resource in Primary Education
Cristina Molino Fernández, Laura Mier Pérez
157-168
PDF (Español (España))
Learning Strategies for the Development of Writing Skills Using Flash Fiction
Ramón Pérez Parejo
169-183
PDF (Español (España))
Evaluation of the Tutoring in a Distance-Learning Context of Masters Dissertations at the UNED Faculty of Philology
Nuria Polo Cano, Inmaculada Senra Silva, Araceli Gómez Fernández
185-199
PDF (Español (España))
Exile Theatre in Secondary Education: Dealing with the Refugees Through Max Aub’s "San Juan"
Diego Santos Sánchez
201-219
PDF (Español (España))
Innovation and Research in the Development of Multilingual European Projects Applied to Teaching Social Science, Languages and Literatures
Ramón Tena Fernández
221-230
PDF (Español (España))
Reviews
Ezpeleta Aguilar, Fermín, (2018). “Leer y escribir en la escuela del XIX. Prensa pedagógica y Didáctica de la Lengua”, Madrid, Biblioteca Nueva.
Alicia Silvestre Miralles
231-233
PDF (Español (España))
Jaime García Padrino, “Historia crítica de la Literatura Infantil y Juvenil en la España actual (1939-2015)”, Madrid, Marcial Pons Historia, 2018. 696 pp.
Gerardo Fernández San Emeterio
235-236
PDF (Español (España))
Amando López Valero, Eduardo Encabo Fernández e Isabel Jerez Martínez. “Didáctica de la lengua y la literatura en ESO, innovación e investigación”. Madrid, Editorial Síntesis, 2017. 198 pp.
Jaime Ibáñez Quintana
237-239
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(494)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(238)
Los libros de no ficción de temática medioambiental. Un...
(221)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(214)
Fenómenos de inducción lingüística en la...
(183)
Enseñar y aprender la coherencia textual: una propuesta...
(351)
los valores que nos transmiten Don Quijote y Sancho Panza
(190)
Tendencias actuales, retos y oportunidades en la...
(186)
El sistema de comunicación de las abejas
(156)
El teatro en la enseñanza de lenguas extranjeras La...
(154)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
Select a number
Todos los números
Vol. 36 No. Especial (2024)
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search