Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 32 (2020)
Vol. 32 (2020)
Published:
2020-12-15
Articles
Analysis of the Country-brand presence in the educational content of the Cervantes Institute Virtual Classroom for Spanish students
Palma Peña Jiménez, Vicente Calvo Fernández
1-11
PDF (Español (España))
The children’s and youth narrative written in Catalan and Basque (1975-1990): characterization, convergences and divergences
Moisés Selfa Sastre, José Manuel López Gaseni
13-27
PDF (Español (España))
The picture books as an environmental practice in the Early Childhood Bachelor Degree: an interdisciplinary experience
Silvia Medina Quintana, Alicia Vara López
29-40
PDF (Español (España))
Didactic proposal to deal with art contents through the English language in year 3 of Primary Education
Blanca Puche Payá
41-57
PDF
Introducción a la lírica de tema amoroso en 2º de la ESO: una propuesta ¿coeducativa?
Lorena Núñez Pinero
59-70
PDF (Español (España))
Teaching Text Grammar to Undergraduate Students: Proverbs, Phoric Elements and Metalinguistic Awareness
Patricia Fernández Martín
71-83
PDF (Español (España))
Languages in the Enactive Paradigm
Joëlle Aden; Ana Castelo
85-93
PDF (Español (España))
Imaginary of a Discursive Community: Social Representations of the 'Licenciatura' Thesis according to Teachers and Students
Geannini Ruiz Ulloa
95-106
PDF (Español (España))
'The Merchant of Venice': of ghettoes, spaces, ethics and its treatment in the higher education classroom
Silvana Noelí Fernández
107-111
PDF (Español (España))
Reading promotion through children’s literature applications in Portuguese: some proposals
Belén García-Delgado Giménez
113-127
PDF (Español (España))
Gender equality in Rosa Caramelo: A teaching proposal for today’s children
José Antonio Jódar Sánchez, Rocío Domene Benito
129-138
PDF (Español (España))
Feminist literary criticism: a didactic application in literature classes
Blanca Hernández Quintana
139-149
PDF (Español (España))
Game, art and reading as tools, of information literacy, in population at risk of social exclusion
Meritxell Ribas Grèbol, Khaled Malas Tolsá, Olga Malas Tolsá
151-160
PDF (Español (España))
And why not… 'con señales y pelos'?: clues for sequential motivation in Spanish L2 idioms
Florence Detry
161-169
PDF (Español (España))
Teacher’s Attitude and Disposition in Using Graphic Narrative in High School
Francisco González Gaxiola, María de los Ángeles Galindo Ruiz de Chávez, Daniel Carlos Gutiérrez Rohán
171-182
PDF (Español (España))
The use of the L1 in a CLIL lesson in Secondary Education in Galicia
María Bobadilla-Pérez, Noelia Galán-Rodríguez
183-193
PDF
'Tristes armas'. Civil War in Spanish Children’s Literature of XXI century: pacifism and plurality
Begoña Regueiro Salgado, Pilar García Carcedo
195-205
PDF (Español (España))
Reviews
Saussure, Ferdinand. 'Curso de lingüística general. Antología anotada' (edición de María Marta García Negroni y Silvia Ramírez Gelbes), Buenos Aires, Akal, 2018, 200pp.
Silvia Eva Agosto Riera
207-208
PDF (Español (España))
Marizzi, Bernd, María Teresa Cortez y María Teresa Fuentes Morán (eds.): 'Deutschlernen in Spanien und Portugal. Eine teilkommentierte Bibliographie von 1502 bis 1975', Wiesbaden, Harrassowitz, 2018, 339 pp.
Teresa Cañadas García
209-210
PDF (Español (España))
García Tejero, A. y J. C. Martín: 'Versos y viceversos' (ilustr. Juan Ramón Alonso), Madrid, Kalandraka, 2019, 64pp.
Begoña Regueiro Salgado
211
PDF (Español (España))
Ceballos Viro, Ignacio: 'La indomia', Sevilla, Babidi-Bú, 2019, 64pp.
Pilar García Carcedo
213-214
PDF (Español (España))
Fortún, Elena. 'Lo que cuentan los niños. Entrevistas a niños trabajadores (1930-1931)' (ed., prólogo y notas María Jesús Fraga, intr. José María Borrás Llop), Sevilla, Renancimiento, 2019, 273pp.
Manuel A. Broullón-Lozano
215-216
PDF (Español (España))
De Amo Sánchez-Fortún, José Manuel, (coord.): 'Nuevos modos de lectura en la era digital', Madrid, Síntesis, 2019, 204pp.
Celia María Reyes Hidalgo
217-218
PDF (Español (España))
Mateo Girona, M. T., S. E. Agosto Riera, G. Uribe Álvarez y T. Álvarez Angulo: 'El miniensayo y su didáctica: escribir en las materias del currículo', Barcelona, Octaedro, 2020, 144pp.
Ana María Marcovecchio
219-220
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(890)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(476)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(354)
Difficulties in the dialogue in elementary classroom
(263)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(250)
Acquisition of the subjunctive mood: a didactic proposal
(344)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(324)
Difficulties in the dialogue in elementary classroom
(289)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(272)
El sistema de comunicación de las abejas
(231)
La didáctica de las lenguas: una disciplina en proceso...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search