Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 31 (2019)
Vol. 31 (2019)
Published:
2019-12-18
Articles
Genius Hour: an innovative methodological strategy in the Spanish as a Foreign Language class
Clara Bieger Morales, Presentación Ángeles Caballero-García
11-28
PDF (Español (España))
The functional comparative method: a way to teach grammar
Kenia María Velázquez Avila, Ernan Santiesteban Naranjo
29-45
PDF (Español (España))
What are dictations useful for? Representations of future primary teachers
Jordi Cicres, Sílvia Llach
47-63
PDF (Español (España))
Learning and teaching by using task videos activities with university students of ELE in the field of Architecture and Construction
Paloma Úbeda Mansilla, Maria Luisa Escribano Ortega
65-78
PDF (Español (España))
Keys in the minoritised language teaching. An approach to the case of Aragonese language
Iris Orosia Campos Bandrés
79-97
PDF (Español (España))
Educational principles for the teaching of vocabulary in Spanish as the language of instruction for immigrant students
Marta Sanjuán Álvarez, Cristina del Moral Barrigüete
99-116
PDF (Español (España))
Teaching Military English through collaborative tasks and war films
Andrea Rosca, Beatriz Oria Gómez
117-133
PDF (Español (España))
Spelling in the University Education level: a reality that requires the reflection of students and the involvement of teachers
Sergio Suárez Ramírez, Ángel Suárez Muñoz, Inmaculada Guisado Sánchez, Miriam Suárez Ramírez
135-145
PDF (Español (España))
Research about reading habits among children of ages between 0-12 in Extremadura
José Soto Vázquez, Mª Esther Cordero Aparicio, Francisco Javier Jaraíz Cabanillas
147-170
PDF (Español (España))
Literary Tool Evaluation as a Way of Introducing Digital Humanities in University Courses. The “Distant Poetry” case
Clara I. Martínez Cantón, Pablo Ruiz Fabo
171-190
PDF (Español (España))
'Quixote' and phraseology: a proposal for teaching Spanish
Jacinto González Cobas
191-216
PDF (Español (España))
On the Approach to Calderón de la Barca's Dramatic Work in Secondary Education: From Curriculum to Textbook
Alejandra Ulla Lorenzo
217-231
PDF (Español (España))
Theater for young people:theory and thematic on the society of XXI century
Antonio César Morón
233-242
PDF (Español (España))
Language attitudes and habits among students of the Bachelor’s Degree in Early Childhood Education (UIB)
Rosa Calafat Vila, Àlvaro Calero-Pons
243-261
PDF (Español (España))
The informal argumentative letter: a didactic sequence of expression and comprehension written in Primary Education
Irene Martín Hidalgo, Rosa Ortiz de Santos, Noelia Santamaría-Cárdaba, Vanessa Ortega-Quevedo
263-283
PDF (Español (España))
The Didactic Sequence: An Instrument for Writing Texts in Childhood Education
Alícia Santolària Òrrios
285-302
PDF (Español (España))
Reviews
Sánchez Jiménez, Santiago U.; Martín Rogero, Nieves y Carmen Servén Díez. "Complementos para la formación en lengua y literatura". Madrid, Síntesis, 2018. 287 págs.
Jacinto González Cobas
303-305
PDF (Español (España))
Cabezas Holgado, Emilio. "Las construcciones apositivas en español. Colección Cuadernos de Lengua Española, 138". Madrid, Arco/Libros, 2018. 77 págs.
Mª Teresa Mateo Girona
307-309
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(885)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(467)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(354)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(258)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(252)
Adquisición del modo subjuntivo: una propuesta didáctica
(345)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(325)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(293)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(268)
El sistema de comunicación de las abejas
(231)
La didáctica de las lenguas: una disciplina en proceso...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search