Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 25 (2013)
Vol. 25 (2013)
Published:
2014-01-07
Presentación
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de extensa y fructífera aventura.
11-12
PDF (Español (España))
Articles
Spanish rhythm: music and songs for SFL/SSL classes
Ana María Aguilar López
15-43
PDF (Español (España))
Linguistic characteristics of the social science texts related with the teacher training
Teodoro Álvarez Angulo, Javier Álvarez Regidor
45-66
PDF (Español (España))
Structure, perception, non-linguistic factors and questions of OPI interviews in Spanish: A proposal of application to the General Test Baccalaureate
Luis Guillermo Bejarano, Nuria Otero de Juan, Jesús García Laborda
67-81
PDF (Español (España))
The Reader as a meaning fixer. A practical example of direct instruction in metacognitive strategies
Andrés Calero
83-113
PDF (Español (España))
Theatre used in teaching foreign languages"Dramatisation" as a model and action
Anna Corral Fullà
117-134
PDF (Español (España))
Literary education. Theoretical reviewing and future prospection
José Domingo Dueñas Lorente
135-156
PDF (Español (España))
Collaborative learning and usage of social networks
Teresa Fernández Ulloa
157-187
PDF (Español (España))
García lorca and the popular poetry. A proposal for Compulsory Secondary Education
Adriana Gómez Díaz
189-206
PDF (Español (España))
Diagnostic tests in Language and Literature Education
Manuel Martí Sánchez, M. Teresa Pérez Tapia
207-220
PDF (Español (España))
Facilitating the process of early literacy at home: The short story as literary recourse for improving linguistic ability.
María Elsa Porta
221-230
PDF (Español (España))
Nonverbal Communication as a Course in Classical and Modern Philology Programs
Fernando Poyatos
231-257
PDF (Español (España))
Bécquer in the 21st century classrooms. A reading to create conscious readers
Begoña Regueiro Salgado
259-273
PDF (Español (España))
“I’m bad at languages!” Psychological aspects that may have some influence in foreing languages acquisition
Irene Sánchez Carrón
275-293
PDF (Español (España))
"Víctor Osama" de Francesc Adrià: an didactic analysis proposal of children's theater for students from Degree in Primary Education
Moisés Selfa Sastre
295-313
PDF (Español (España))
The use of ICT across the English area curriculum for Primary Education by novice teachers
Juan Antonio Solís Becerra, Isabel M. Solano Fernández
315-331
PDF (Español (España))
Studying Cultural Mediation: towards a definition of the field of study and didactic applications for the Spanish-Italian language combination
Giuseppe Trovato
333-352
PDF (Español (España))
An interdisciplinary didactics for children’s literature in English
Luis S. Villacañas de Castro
353-373
PDF (Español (España))
Reviews
María Bermúdez Martínez y Pilar Núñez Delgado (eds.), Antonio González Vázquez y José Rienda Polo (comps.), "Canon y educación literaria"
Fermín Ezpeleta Aguilar
377-380
PDF (Español (España))
Notas
Foro de multiligüismo, literacidad y educación (ForMu- LE) de la UCM
Didáctica Lengua y Literatura
383-384
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(885)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(467)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(354)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(258)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(252)
Adquisición del modo subjuntivo: una propuesta didáctica
(345)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(325)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(293)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(268)
El sistema de comunicación de las abejas
(231)
La didáctica de las lenguas: una disciplina en proceso...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search