Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 37 (2025)
Vol. 37 (2025)
Published:
2025-04-22
Investigaciones y estudios
Didactic Audiovisual Translation (DAT) as a Resource in Teacher Training: A Case Study
Antonio-Jesús Tinedo-Rodríguez, Alberto Fernández-Costales
1-11
PDF (Español (España))
The use of Whatsapp as a pedagogical tool for teaching colloquial French from a gender perspective
Raquel García Fuentes, Jordi Luengo López
13-23
PDF (Español (España))
Teaching EFL to Young Learners in Vulnerable Settings: from the Results to the SWIRL Planning Guide
Natalia Barranco Izquierdo, Francisco Javier Sanz Trigueros
25-36
PDF
María Teresa León's Fiction for Children and Young People: an Example of Reading for Literary Education in the Silver Age
Nieves Martín Rogero
37-44
PDF (Español (España))
The concept of "literary genre"and its didactics in Compulsory Education textbooks
Cristina Bartolomé Porcar
45-56
PDF (Español (España))
Iconotextuality and teaching/learning of SFL in cameroonian context: prolegomena of an absent practice
Gislain Arnaud Essome Lele
57-70
PDF (Español (España))
Integration of transmedia storytelling in the Spanish Language Classroom: A motivational resource for literary education
Álvaro Clavijo Corchero
71-80
PDF (Español (España))
Geolectal variation of linguistic mitigation in Spanish as a foreign language. A didactic approach based on the PRESEEA oral corpus
Doina Repede
81-100
PDF (Español (España))
Study of the methods and their academic impact used in the teaching of spelling in the third cycle of Primary Education
Andrés Montaner Bueno, María Cánovas Herrero
101-114
PDF (Español (España))
The didactic value of the sociolinguistic component in scientific dissemination on YouTube
Ivana Krpan
115-132
PDF (Español (España))
Board Games and Additional Language Teaching: A Proposal for Practicing Communicative Functions
Roser Giménez García, Anna Ibañez, Jordi Cicres
133-143
PDF (Español (España))
The Firts Literary Histories and the Establishment of the National Education System
Antonia María Mora-Luna
145-154
PDF (Español (España))
The Didactics of the Spanish Language in Spanish university Degrees. Approach through their teaching plans
Alberto Escalante Varona, José Soto Vázquez, Ramón Pérez Parejo
155-165
PDF (Español (España))
Descriptive Analisis of Italian Students’ Preferences Regarding the Study of Spanish Language with Digital Images
Álvaro Ferré Galvañ, María Teresa, María Teresa Martín Sánchez
167-177
PDF (Español (España))
The children's pictures book as a psycho-educational tool in cases of disability and functional diversity
Nuria Anaya-Reig, Vicente Calvo Fernández, Carmen Burgos Videla
179-189
PDF (Español (España))
The Teaching of the Romancero in the Spanish Baccalaureate: From Educational Legislation to Textbooks
Nicolás Asensio Jiménez
191-207
PDF (Español (España))
Reviews
Jaime García Padrino (2024). La literatura infantil y juvenil en la Guerra Civil. Ediciones Espuela de Plata. 272 pp.
Gerardo Fernández San Emeterio
209-210
PDF (Español (España))
Núria Obiols Suari (ed.). (2024). Contes i cancel·lació cultural. Controvèrsies i perspectives sobre els continguts dels contes. Ediciones UB. 378 pp.
Marta Larragueta Arribas
211-212
PDF (Español (España))
Javier Muñoz-Basols, Mara Fuertes Gutiérrez y Luis Cerezo (Eds.). (2024). La enseñanza del español mediada por tecnología. De la justicia social a la Inteligencia Artificial (IA). Routledge. 418 pp.
Clara Ureña Tormo
213-214
PDF (Español (España))
Elena del Pilar Jiménez (2023). Leer nos hace humanos. Octaedro. 144 pp.
Patricia Orozco Gómez
215-216
PDF (Español (España))
Elia Saneleuterio y Manuel Valero Gómez (Eds.). (2024). La rosa incómoda. Lecturas e identidades femeninas en la literatura contemporánea. Editorial Comares. 185 pp.
Óscar Alonso Álvarez
217-218
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(526)
De la comprensión lectora a la lectura expresiva: hacia...
(516)
Nuevo marco para la producción de textos académicos
(416)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(369)
La activación de conocimientos previos (ACP): Una...
(349)
Enseñar y aprender la coherencia textual: una propuesta...
(427)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(413)
El sistema de comunicación de las abejas
(397)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(355)
Diagnóstico de las deficiencias y dificultades didácticas...
(326)
los valores que nos transmiten Don Quijote y Sancho Panza
Select a number
Todos los números
Vol. 37 (2025)
Vol. 36 No. Especial (2024)
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search