Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical - RECIEM
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 16 (2019)
Vol. 16 (2019)
Published:
2019-09-11
Editorial
1-2
PDF (Español (España))
Articles
Inclusive classroom management through the project LÓVA: the opera as a vehicle for learning
Aida Sanahuja Ribés, Odet Moliner García, Lidón Moliner Miravet
3-19
PDF (Español (España))
Project-based learning and its implementation in primary school music classes
Inés María Monreal Guerrero, Elena Berrón Ruiz
21-41
PDF (Español (España))
Digital technology in Music Education: a review of the literature
Diego Calderón-Garrido, Pablo Cisneros, Isaac Diego García, David Fernández, Rosa de las Heras-Fernández
43-55
PDF (Español (España))
Service Learning in Musical Education: Literature Review and Recommendations for Practice
Òscar Chiva-Bartoll, Celina Salvador-García, Sergio Ferrando-Felix, Alberto Cabedo-Mas
57-74
PDF (Español (España))
Cooking and modeling music: an innovative intervention to enhance the learning of musical analysis
Adriana Balter
75-93
PDF (Español (España))
Design, implement and evaluation of a program for learning to play the guitar in the Degree of Early Childhood Education through the use of video tutorials
Carlos Rodríguez Lozano, Gregorio Vicente Nicolás
95-115
PDF (Español (España))
Principles of the teaching-learning process of the flamenco guitar based on its oral transmission
Manuel Ángel Calahorro Arjona
117-144
PDF (Español (España))
PDF
Reviews
Cslovjecsek, M., & Zulauf, M. (Eds.). (2018). "Integrated Music Education. Challenges of Teaching and teacher training". Bern, Switzerland: Peter Lang AG. 418 pp.
Carlos Lage
145-147
PDF (Español (España))
Kertz-Welzel, Alexandra. (2018). "Globalizing Music Education: A Framework [Globalizando la educación musical: Un marco]". Bloomington: Indiana University Press.
Rolando Angel-Alvarado
149-152
PDF (Español (España))
Estadísticas anuales 2019
153
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
Logos
Indexing
More
1.6
2022
CiteScore
87th percentile
Powered by
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(432)
Uso y valoración de la música como herramienta didáctica...
(408)
La tecnología digital en la educación musical: una...
(386)
Análisis comparativo de la implementación del currículo...
(279)
Eficacia de la musicoterapia en el bienestar psicológico...
(257)
Las bandas de música civiles más allá de la educación...
(448)
Análisis comparativo de la implementación del currículo...
(339)
Eficacia de la escucha musical en el rendimiento matemático
(312)
La estimulación musical como herramienta innovadora para...
(305)
Alumnado con NEAE en el aula de música. Experiencia y...
(270)
Música y competencias emocionales: posibles implicaciones...
Select a number
Todos los números
Vol. 21 (2024)
Vol. 20 (2023)
Vol. 19 (2022)
Vol. 18 (2021)
Vol. 17 (2020)
Vol. 16 (2019)
Vol. 15 (2018)
Vol. 14 (2017)
Vol. 13 (2016)
Vol. 12 (2015)
Vol. 11 (2014)
Vol. 10 (2013)
Vol. 9 (2012)
Vol. 8 (2011)
Vol. 7 (2010)
Vol. 6 (2009)
Vol. 5 (2008)
Vol. 4 (2007)
Vol. 3 (2006)
Vol. 2 (2005)
Vol. 1 (2004)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search