Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 35 (2023)
Vol. 35 (2023)
Published:
2023-05-08
Investigaciones y estudios
Contents for the Design of Public Health Spanish Courses
Francisco Javier Sánchez Martín
1-12
PDF (Español (España))
Translation as a Didactic and Accessibility Tool in English-Language Classrooms of the Official Language Schools of the Valencian Community
Beatriz Reverter Oliver
13-26
PDF (Español (España))
Textual Typologies, Genres, and Cognitive Processes in Writing Tasks of L1 Spanish Language Textbooks: How do Textbooks Enact the Official Curriculum?
Sara González Berrio, Nausica Marcos Miguel
27-41
PDF (Español (España))
Non-fiction book as intercultural and educational tool: analysis of The Book of Greeting
María Nogués Bruno, Virgina Calvo Valios
43-54
PDF (Español (España))
From Reading Comprehension to Expressive Reading: Towards a Holistic Teaching
Ezequiel Briz Villanueva, Marta Sanjuán Álvarez
55-65
PDF (Español (España))
The Spelling of Students in the “Programa de Mejora del Aprendizaje y del Rendimiento”: Normative Approach and Frequent Errors
Yaiza Sánchez Guil, Susana Ridao Rodrigo
67-76
PDF (Español (España))
Linguistic change to Galician. Influence of teachers on their Early Chilhood Education and Primary Education students.
Mar Fernández-Vázquez, Sara Vázquez-Rodríguez
77-91
PDF (Español (España))
Sociolinguistic Competence in German as a Foreign Language: Language, Migration and Language Awareness
Amador García Tercero
93-102
PDF (Español (España))
From Paronymy to False Friends: Difficulties and Pitfalls in Translation and Interpreting (French-Spanish)
Carmen Expósito Castro
103-112
PDF (Español (España))
How do Primary Students Plan and Review a Text? A Case Study of a Collaborative Writing Task
Maite López-Flamarique, Mónica Aznárez-Mauleón, Isabel García-del-Real
113-125
PDF (Español (España))
Oral Interaction in English between Peers: Case of Students in French Higher Education
Claire Chaplier
127-138
PDF (Français (France))
Elia Barceló’s Youth Fantastic Narrative: El efecto Frankenstein
Carolina Suárez Hernán
139-146
PDF (Español (España))
Integration of Digital Technologies in Language and Literature Classes: Categorization Based on Literacy Practices in Secondary Education
Lucía Francisca Godoy
147-161
PDF (Español (España))
Literary Reading and Canon in Secondary Education from the Paradigm of Teachers’ Thought. State of the Artding and Canon in Secondary Education from the Paradigm of Teachers' Thought.
Rosa María López Rodríguez
163-172
PDF (Español (España))
Communicative Functions and L1 Use during Conceptual Mediaton: a Comparative Study between CLIL and Traditional Learning
Laura Nadal Sanchís
173-186
PDF (Español (España))
Foreign languages for sustainable development: Spanish for Norwegian Business Students at NHH
Margrete Dyvik Cardona
187-201
PDF (Español (España))
Engagement in Foreign Language Learning: Designing an Online Questionnaire during the SARS-CoV-2 Pandemic
Carlos Alberto Noriega Guzmán, Inmaculada Senra Silva
203-215
PDF (Español (España))
New Dictionaries for Old Problems: Addressing the Treatment of Vocabulary in the Classroom through the Use of Innovative Tools
Rosalía Cotelo García
217-229
PDF (Español (España))
Children's Literature: an Educational Path to Understanding Death
Eulalia Agrelo Costas, Isabel Mociño-González
231-240
PDF (Español (España))
Reviews
Francisco Lorenzo, Virginia de Alba Quiñones y Olga Cruz-Moya (Eds.). (2021). El español académico en L2 y LE. Perspectivas desde la educación bilingüe. Bruselas: Peter Lang. 264pp.
Isabel García-Parejo
241-242
PDF (Español (España))
Emilio Cabezas Holgado (2021). La coordinación. Madrid: Arco-Libros. Cuadernos de Lengua Española 145. 95 pp
Fernando López García
243-244
PDF (Español (España))
Fernando Trujillo, Daniel Cassany, Christelle Combe, Anita Ferreira, Christian Ollivier y Esperanza Román-Mendoza (2022). Tecnología versus/para el Aprendizaje de Lenguas: Reflexiones y conversaciones sobre el Futuro de la Enseñanza y el Aprendizaje de Le
Ana Otto
245-246
PDF (Español (España))
Beatriz López Medina (2022). Scaffolding. Cuándo, cómo y para qué utilizarlo en el aula de español como lengua extranjera (E/LE). Granada: Editorial Comares. 80 pp
Mercedes Pérez Agustín
247-248
PDF (Español (España))
Miguel López-Verdejo (Coord.). (2022). Propuestas para una nueva didáctica de la literatura (ESO y Bachillerato). Barcelona: Octaedro. 120 pp
Begoña Camblor Pandiella
249-250
PDF (Español (España))
Susana Pastor Cesteros (2023). Español académico como LE/L2. Londres: Routledge. 248 pp
María Cecilia Ainciburu
251-252
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(885)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(467)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(354)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(258)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(252)
Adquisición del modo subjuntivo: una propuesta didáctica
(345)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(325)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(293)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(268)
El sistema de comunicación de las abejas
(231)
La didáctica de las lenguas: una disciplina en proceso...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search