Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 33 (2021)
Vol. 33 (2021)
Published:
2021-10-11
Articles
Analogies in Castilian and in the Learning of Spanish as a Foreign Language: a Creative, Levelling and Simplifying Linguistic Phenomenon
Gonzalo Francisco Sánchez, Camille Noel
1-9
PDF
Mitigating negative transference in foreign language articulatory phonetics: Revisiting explicit instruction
Lisa C. Wagner, Mónica Rodríguez-Castro, André Zampaulo
11-25
PDF
The perception of strangeness through the migration literature
Isabella Leibrandt
27-37
PDF (Español (España))
Saint Seiya in the Classical Culture class of fourth year of Compulsory Secondary Education: a didactic proposal
Emiliano Coello Gutiérrez
39-47
PDF (Español (España))
On the Digital Frontier. Didactics of Literature and Video Games in the Approach to "Remember Me" and "Life is Strange"
Ernesto Pablo Molina Ahumada
49-57
PDF (Español (España))
Needs and skills of dictionary use in Secondary Education
Ana M. Rico-Martín, Mercedes González-Ortega
59-70
PDF (Español (España))
The innovation in the teaching of German by Richard Ratti-Kámeke (1873-1945) in Barcelona in the early XXth century
Bernd Marizzi
71-81
PDF (Español (España))
Methodological Considerations on Semantics: The Case of Ambiguity and Synonymy
Andrea Ariño-Bizarro, Natalia López-Cortés
83-94
PDF (Español (España))
Diagnosis of didactic deficiencies and difficulties of oral communication in the Spanish classrooms
Rosa Ana Martín Vegas
95-107
PDF (Español (España))
Gamification and ICT in literacy training. An innovative didactic proposal in Secondary School
Alicia Martí Climent, Pilar García Vidal
109-120
PDF (Español (España))
The xenophobic language in the speech of teenagers on social networks. Analysis and work proposals in the Secondary Classroom
Francisco José Sánchez García
121-131
PDF (Español (España))
La compétence numérique dans l’Apprentissage des langues médiatisé par les technologies (ALMT)
Aránzazu Gil Casadomet
133-144
PDF (Français (France))
The role of cross-linguistic influence in the development of metaphoric competence: state of the art and teaching proposal
Julio Torres Soler
145-156
PDF (Español (España))
Origins and evolution of picture book in Western world. A review between seventeenth and twentieth centuries
Marta Larragueta Arribas
157-172
PDF (Español (España))
Reviews
Pedro Hilario Silva, José Alberto Maestro, María Valladares Cortés y Carmen Moya Muñoz (2020). Metodologías para una educación innovadora. Casos prácticos. Aplicación práctica en nuevos espacios para el aprendizaje. Madrid: Wolters Kluwer. 140 pp
Silvia Eva Agosto Riera
173
PDF (Español (España))
Eva Llergo (2020). Los siete pedazos de mi corazón (ilustr. Paloma Rodríguez). Sevilla: Babidi-bú Libros. 36 pp
Marta Larragueta Arribas
175
PDF (Español (España))
Rüdiger Betram (2020). La huida hacia la libertad (trad. Teresa Cañadas García). Alzira: Editorial Algar. 236 pp
Leonie Heinecke
177-178
PDF (Español (España))
Pilar García Carcedo, Pilar (2020). Entre brujas y dragones. Travesía comparativa por los cuentos tradicionales del mundo. Madrid: Verbum. 563 pp
Núria Obiols Suari
179-180
PDF (Español (España))
Isabel Santos Gargallo y Alicia Hernando Velasco (2018). Cómo hacer un buen TFM en enseñanza del español como lengua extranjera. Madrid: Arco Libros. 95 pp
Olvido Andújar Molina
181-182
PDF (Español (España))
José de Espronceda (2021 [1840]). El estudiante de Salamanca (edición de Jesús Barrajón Muñoz). Madrid: Verbum. 190 pp
Miguel Ángel Martín-Hervás
183-184
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(885)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(467)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(354)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(258)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(252)
Adquisición del modo subjuntivo: una propuesta didáctica
(345)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(325)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(293)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(268)
El sistema de comunicación de las abejas
(231)
La didáctica de las lenguas: una disciplina en proceso...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search