Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 28 (2016)
Vol. 28 (2016)
Published:
2016-11-25
Articles
Compositional strategies and effectiveness of 6th grade students in relation to teaching
Amelia Arbiol Solaz, Mar Paulo Noguera
11-48
PDF (Español (España))
Young adult reading: best sellers and academic titles. Notes for a characterization of the reading
José Domingo Dueñas Lorente, Rosa Tabernero Sala, Virginia Calvo Valios
49-68
PDF (Español (España))
Action Research on error treatment and feedback session in Oral Expression: Language III at a Tertiary Teacher Training College in Mar del Plata City, Argentina
Gabriela Mariel Ferreiro, Valeria Andrea Moreno Trillo
69-85
PDF (Español (España))
Foreign language learning in the Early Years in the Madrid Region: teachers' profile, perceptions and methodologies
M. Teresa Fleta Guillén
87-111
PDF (Español (España))
Multidisciplinary project “Synaesthesia: hallucinate”. Learning experience
Alba Gómez Moral
113-130
PDF (Español (España))
Education and learning of the appropriateness of language: study of emotive and conative functions from a literary example to analyse and reformulate
Ana González Escudero, Carmen Escudero Martínez, Pedro Guerrero Ruiz
131-143
PDF (Español (España))
New resources for using literature in English in Infant and Primary Education
Patricia Jiménez Villacorta
145-163
PDF (Español (España))
Reflections on the production of gestures in foreign language students
Renia López-Ozieblo
165-180
PDF (Español (España))
Sirens as cross-cultural archetypes and as a resource for literary education
Aitana Martos García
181-199
PDF (Español (España))
Educational and technological implementation of the Electronic European Language Portfolio (eELP): Towards the Web 3.0
Mario Jesús Mira Giménez
201-214
PDF (Español (España))
Knowledge of text structure: A key cognitive strategy that helps primary students understand informational texts
Marta Pérez Domínguez, Mª Dolores Raído Brañas, Miriam Ovalle Torres, Luis González Sánchez, Esther Calero Pérez, Ander Piedra Gamidez, Andrés Calero
215-242
PDF (Español (España))
The evaluation of oral competence in second languages. The case of English in the professional environment
Mª Lourdes Pomposo Yanes
243-262
PDF (Español (España))
“You realize that the world can be so different and similar at the same time”: Telecollaboration and the development of the intercultural competence in higher education
Ana Sevilla Pavón, Julia Haba Osca
263-284
PDF (Español (España))
From salvation object to heroes of their own story. The evolution of the princesses in the present children’s literature
Concepción Torres Begines, Estefanía Palomo Montiel
285-306
PDF (Español (España))
The teaching of pronunciation of medieval Spanish as a channel for the development of Literary Competence in Secondary Education
Santiago Vicente Llavata
307-321
PDF (Español (España))
Reviews
Renata Bojnicanová. "El Romanticismo en las literaturas de España". Universidad Comenius de Bratislava, 2015.
Carmen Marina S. Acero
325-327
PDF (Español (España))
Lucía Solana Pérez. "Canciones para niños despiertos, presentación de Jaime García Padrino". Madrid, Edición de la autora, 2016.
Gerardo Fernández San Emeterio
329
PDF (Español (España))
Josep Ballester (ed.). "Sobre l’horrible perill de la lectura" (2ª ed.). Valencia, Perifèric Edicions, 2015.
Miquel A. Oltra Albiach
331-332
PDF (Español (España))
Ignacio Ceballos Viro. "Iniciación literaria en Educación Infantil". Logroño, Universidad Internacional de la Rioja, 2016.
Begoña Regueiro Salgado
333-335
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(806)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(420)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(371)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(251)
Enseñar y aprender la coherencia textual: una propuesta...
(244)
Adquisición del modo subjuntivo: una propuesta didáctica
(325)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(325)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(240)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(190)
De la comprensión lectora a la lectura expresiva: hacia...
(166)
El sistema de comunicación de las abejas
Select a number
Todos los números
Vol. 36 No. Especial (2024)
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search