A comparative analysis of Twitter messages during the Spanish general election TV debates in 2015 and 2016

  • Lara Lozano Aguiar Universidad Santiago de Compostela
  • Berta García Orosa Universidad de Santiago de Compostela
Keywords: political communication, digital communication, organizational communication, social networks, TV debates

Abstract

This article analyzes the activity of political parties on Twitter during the Spanish general election televised debates in 2015 and 2016. For this article it was used the content analysis of the messages transmitted on Twitter before, during and after the debate. The exploratory research allows us to confirm some trends pointed out in previous research and, above all, to highlight some of those that emerge especially in the second debate. At the same time, it allows us to know changes in the political strategic.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lara Lozano Aguiar, Universidad Santiago de Compostela
Graduada en Periodismo por la USC, universidad en la que también cursó el máster en Márketing, comunicación y consultoría Política. Actualmente forma parte del programa de doctorado en Comunicación e Información Contemporánea da USC. Con experiencia en prensa escrita tras haber estado en el diario El Progreso y en medios radiofónicos al ser redactora/locutora en Radio Galega. Actualmente es redactora web y gestora de contenidos social media en Televisión de Galicia y colaboradora del grupo de investigación ‘Novos Medios’.
Berta García Orosa, Universidad de Santiago de Compostela
Profesora de Periodismo en la Universidad de Santiago de Compostela con dos sexenios de investigación. Licenciada en Ciencias de la Comunicación, Licenciada en Ciencias Políticas y de la Administración y doctora en Comunicación. Dentro del grupo de investigación ‘Novos Medios’ trabaja fundamentalmente en el estudio de los medios digitales e impresos y la comunicación organizacional.
View citations

Crossmark

Metrics

Published
2017-10-04
Opr
How to Cite
Lozano Aguiar L. y García Orosa B. (2017). A comparative analysis of Twitter messages during the Spanish general election TV debates in 2015 and 2016. Teknokultura. Journal of Digital Culture and Social Movements, 14(2), 209-239. https://doi.org/10.5209/TEKN.56460

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
2
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
67%
33%
Days to publication 
111
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Grupo de Investigación Cultura Digital y Movimientos Sociales. Cibersomosaguas