Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 34 (2022)
Vol. 34 (2022)
Published:
2022-05-23
Investigaciones y estudios
Teaching Metaphors Used in Sports Articles in French: A Case Study in a University Context
Sara Quintero Ramírez, María Luisa Arias Moreno
1-13
PDF (Español (España))
L’apprentissage par le service en langues: innovation et mise en application
Françoise Olmo-Cazevieille
15-30
PDF (Français (France))
Revitalising the Role of Literature in the Contemporary EFL Secondary Classroom: A Small-scale Study
Paula Romo-Mayor, Silvia Pellicer-Ortín
15-48
PDF
Didactic Syntax Proposal to Primary Education’s future teachers
Ana Davis González
49-58
PDF (Español (España))
Beliefs about poetry among 1st-year and final-year undergraduates in Early Childhood Teaching
María del Rosario Neira Piñeiro, Ana Martín-Macho Harrison
59-70
PDF (Español (España))
Encouraging a Critical Consciousness in the Spanish as Foreign Language classroom: Action Research
Pau Bori
71-81
PDF (Español (España))
Roman Female Writers for Literary Education in Latin II
Enara San Juan Manso
83-94
PDF (Español (España))
Discovering the meaning of unknown words in German. Strategies used by university learners
Martina Kienberger, Víctor Vicente Palacios
95-108
PDF (Español (España))
English L1 Interference on Spanish as a Foreign Language Written Production: Study Based on a Computerized Corpus of Learners
Eugenia Esperanza Núñez Nogueroles, Raúl Ruiz-Cecilia
109-122
PDF (Español (España))
Exploration of the intercultural sensitivity of Primary Education students in schools of Aragon (Spain)
Iris Orosia Campos, Patricia Lachén Iborra
123-135
PDF (Español (España))
The use of proper and improper interjections by students of Spanish as a foreign language: frequencies of use and values reflected in the CAES corpus
Carmen María Sánchez Morillas, Pilar Valero Fernández
137-145
PDF (Español (España))
Preferences for literary and scientific texts according to the university degree
Lucía Sánchez Bejerano, Lucila María Pérez Fernández, Kim Lori Griffin
147-159
PDF (Español (España))
Is the Integrated Treatment of Languages a good option? Perceptions of Primary Education Teachers
Mari Mar Boillos Pereira, Nora Aranberri Monasterio, Eneko Zuloaga Román, Miren Ibarluzea Santiesteban
161-170
PDF (Español (España))
The Spanish Golden Age Literature in Lengua castellana y literatura Secondary School Textbooks: Editorial Projects outside the Curriculum and Inclusion
Davinia Rodríguez Ortega
171-181
PDF (Español (España))
Libraries, publishing houses and children’s literature on the net: an analysis from the perspective of reading promotion
Zaida Vila Carneiro, Ana Martín-Macho Harrison
183-195
PDF (Español (España))
Towards the integrated didactics of Andalusian and American Spanish
Estrella Ramírez Quesada
197-208
PDF (Español (España))
Reviews
Jaume Centelles Pastor (2020). El abrazo de la literatura. Itinerarios lectores para infantil y primaria. Barcelona: Graó. 181 pp.
Beatriz López Hernández
209-210
PDF (Español (España))
Amando López Valero, Eduardo Encabo Fernández, Isabel Jerez Martínez, Lourdes Hernández Delgado (2021). Literatura infantil y lectura dialógica. La formación de educadores desde la investigación. Barcelona: Octaedro. 138 pp.
Begoña Regueiro Salgado
211-212
PDF (Español (España))
María del Carmen Méndez Santos (2021). Introducción a la lingüística aplicada para la enseñanza del español: 101 preguntas para ser profe de ELE. Madrid: Edinumen. 247 pp.
Matías Hidalgo Gallardo
213-214
PDF (Español (España))
Ana Peñas Ruiz (ed.) (2021). Literatura y ELE: miradas desde los estudios literarios y culturales. Madrid: Enclave-ELE y UDIMA. 330 pp.
María Dolores Albaladejo García
215-217
PDF (Español (España))
Isabel Santos Gargallo y Susana Pastor Cesteros (dirs.) (2022). Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2) / lengua extranjera (LE). Madrid: Arco/Libros. 391 pp.
Julián López Medina
219-220
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(890)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(476)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(354)
Difficulties in the dialogue in elementary classroom
(263)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(250)
Acquisition of the subjunctive mood: a didactic proposal
(344)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(324)
Difficulties in the dialogue in elementary classroom
(289)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(272)
El sistema de comunicación de las abejas
(231)
La didáctica de las lenguas: una disciplina en proceso...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search