Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 23 (2011)
Vol. 23 (2011)
Published:
2011-11-07
Editorial
11-12
PDF (Español (España))
Articles
Which methodology should be used to teach/learn oral skills?
Elie Alrabadi
15-34
PDF (Español (España))
The intonation of Spanish spoken by Italians
Empar Devís Herráiz
35-58
PDF (Español (España))
The Null Subject Parameter and Teaching Spanish as a foreign language. A Grammatical reflection
Pedro Pablo Devís Marquez
59-86
PDF (Español (España))
Some notes on Linguistic Theory, their grammatical postulates and its impact on teaching
María Cecilia Gaiser
87-114
PDF (Español (España))
Stars in Lorca’s metaphors. Creating poetry in the classroom
Pilar García Carcedo
115-142
PDF (Español (España))
Webquest: a learning opportunity? A case study on writing, learning skills and integrating new technologies
Vanessa García Díaz
143-169
PDF (Español (España))
"Niña bonita": a delightful antidote against racial discrimination
Mª Carmen González Landa, Nerea Alzola Maiztegi
171-182
PDF (Español (España))
Don Quixote’s Irony: Reverse Reading lessons
Pedro Guerrero Ruiz, María Teresa Caro Valverde, María González García
183-194
PDF (Español (España))
Vocabulary teaching: Idiom Semantics in the classroom
Nicolás Armenio Jorge Rodríguez
195-225
PDF (Español (España))
Some thoughts on Children’s and Youth Literature: Literature and Subliterature
Pablo Lorente Muñoz
227-247
PDF (Español (España))
Phonological variation that cause communication breakdown among speaking of no-native English. Pedagogic Implications
Pedro Luis Luchini
249-272
PDF (Español (España))
The teaching of “Chinese for Spanish Speakers” in the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)
Consuelo Marco Martínez, Jade Lee Marco
273-319
PDF (Español (España))
Challenges and Proposals for new Spanish universities pre-entry exam: evaluating oral skills in foreign languages
Antonio Martínez Sáez, Ana Mercedes Sevilla Pavón, Jesús García Laborda, Emilia Enríquez Carrasco
321-348
PDF (Español (España))
‘I have a Secret’: Questioning the Adult World in Picture Books
Maili Ow González
331-348
PDF (Español (España))
Some practical considerations on students’ portfolios and its application in teaching and learning English pronunciation
Julio Roca de Larios, Sonia López Serrano
349-367
PDF (Español (España))
Edgar Allan Poe’s “The Raven”: wit and poetry
José Silés Artés
369-397
PDF (Español (España))
Reviews
Martín Vegas, R.A. (2009): Manual de Didáctica de la Lengua y la Literatura
Soraya Cortiñas Ansoar
383-388
PDF (Español (España))
Derosas, M. y Torresan, P. (coords.) (2011): Didáctica de las lenguasculturas. Nuevas perspectivas
Roberta Ferroni
388-390
PDF (Español (España))
Halbach, A., García Gómez, A. y Fernández Fernández, R. (2009): Enseñar en el proyecto bilingüe, reflexiones y recursos para el profesor
Jesús García Laborda
390-392
PDF (Español (España))
Al Andaluz Project: Al Maraya
Eduardo Tejero Robledo
393-395
PDF (Español (España))
Kindelán Echevarría, M. P. (2010): La escritura científico-técnica en lengua inglesa. Claves para escribir con soltura y eficacia
Teodoro Álvarez Angulo
395-397
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(888)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(472)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(354)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(263)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(251)
Adquisición del modo subjuntivo: una propuesta didáctica
(345)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(325)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(287)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(268)
El sistema de comunicación de las abejas
(230)
La didáctica de las lenguas: una disciplina en proceso...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search