Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Anales de Historia del Arte
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 28 (2018)
Vol. 28 (2018)
Published:
2018-12-04
Art Histories in Feminine
Eva Fernández del Campo
13-27
PDF (Español (España))
PDF
Tribuna de invitados
Wild Effervescences: A Retrospective Look at Feminist Art
Carolyn Korsmeyer
29-58
PDF (Español (España))
PDF
Envolver el mundo con el ojo de una aguja. Una conversación con Kimsooja
Rosa Fernández Gómez, Eva Fernández del Campo
59-67
PDF (Español (España))
Foro
Women artists in Spain in the Modern Age: A map through the Spanish historiography
Daniel Lavín González
69-85
PDF (Español (España))
Beauty, "Venustà" and Virtue: From "bella donna anonima" to virtous wife’s portrait in the Early Cinquecento Venice
Laura María Palacios Méndez
87-111
PDF (Español (España))
Approaches to the "uncanny" in contemporary painting: a gender perspective
Sheila Rodríguez Cañestro, Javier Garcerá Ruiz
113-132
PDF (Español (España))
“Re-belle et infidèle”. Canadian feminism and its reflections in the artistic narratives of in-betweenness: Mona Hatoum, Chantal Akerman and Ghada Amer
Modesta di Paola
133-146
PDF (Español (España))
Three Women in a Garden. Alice Austen’s Pictures and the Paradox of Documentary Photography
Estrella de Diego
147-162
PDF
Inah Costa and the horizons of the history of women artists in Brazil
Rebecca Corrêa e Silva, Ursula Rosa da Silva, Joana Maria Pedro
163-175
PDF (Português (Portugal))
Identity Remix – A Simulacrum of the Self in Contemporary Art
Jessica Janeiro Obernyer
177-199
PDF
Text&Image in the Avant-garde Art: the Dress-poems by Sonia Delaunay
Maite Méndez Baiges, Inmaculada Hurtado Suárez
201-224
PDF (Español (España))
Laura Rodig Pizarro: a case of study in the historiography of Chilean art from a gender approach
Yocelyn Valdebenito Carrasco
225-245
PDF (Español (España))
The «new mestiza» in popular culture: the concept of border and construction of identity through America Chavez
Carmen Zalvide Rodríguez
247-262
PDF (Español (España))
In between dilettantism and self-assertion: amateur to New Woman
Irene Marina Pérez Méndez
263-279
PDF (Español (España))
The Blue Beard myth from two opposite views: Gustave Doré and Cindy Sherman
María Ángeles Baños Gil
281-296
PDF (Español (España))
Alicia D’Amico Explorations on lesbian desire through photography
María Laura Rosa
297-314
PDF (Español (España))
Visible but different: the woman in the agrarian documentary work of José Neches
Ana Melendo Cruz
315-338
PDF (Español (España))
References to Morganatic Marriage in some of the Pictorial Versions of The Marriage of Captain Martín de Loyola to Beatriz Ñusta
Marina Mellado Corriente
339-360
PDF
Manners of the man being ridden in Zamora’s choir stalls (and other representations)
Elena Muñoz Gómez
361-382
PDF (Español (España))
The first stage of the IEHC (Institute of Hispanic Studies of the Canary Islands) and the progresist impulse in female artists exhibitions from 1953 to 1965
Ángeles Alemán Gómez
383-394
PDF (Español (España))
Carmen Benedet: The Case of a Pioneer Art Gallerist in the Spanish Art Circuit of the 1960s
Juan Carlos Aparicio Vega
395-416
PDF (Español (España))
Nobody will talk about us when we are dead. Loss and invisibility of the feminine artistic heritage
Teresa Alario Trigueros, Laura Lucas Palacios
417-430
PDF (Español (España))
Positive Discrimination, Gender Quotas and Feminist Narratives in Museums of Contemporary Art
Cristina Nualart
431-446
PDF (Español (España))
Reviews
Vega, Jesusa (ed.). "Nigel Glendinning, Goya y sus críticos (y otros ensayos)". Madrid: Ediciones Complutense, 2017
Javier Portús
447-452
PDF (Español (España))
Miquel Juan, Matilde, Pérez Monzón, Olga y Martinez Taboada, Pilar (eds.) "Afilando el pincel, dibujando la voz. Prácticas pictóricas góticas". Madrid: Ediciones Complutense, 2017.
Amadeo Serra Desfilis
453-455
PDF (Español (España))
Poza Yagüe, Marta y Olivares Martínez, Diana (eds.). "Alfonso VIII y Leonor de Inglaterra: confluencias artísticas en el entorno de 1200". Madrid: Ediciones Complutense, 2017.
Alicia Miguélez
457-460
PDF (Español (España))
M Arte y Cultura visual edición especial 5 años (2012-2017), 147 páginas. Edición: MAV-Mujeres en las Artes Visuales, 2017. ISSN: 2255-0992
Arantxa Romero
461-463
PDF (Español (España))
Méndez Baiges, Maite (ed.). "Arte escrita: texto, imagen y género en el arte contemporáneo". Granada: Comares, 2017.
Javier Cuevas del Barrio
465-468
PDF (Español (España))
Sánchez Noriega, José Luis. "Universo Almodóvar. Estética de la pasión en un cineasta posmoderno". Madrid: Alianza, 2017.
Francisco Garcia Gómez
469-472
PDF (Español (España))
Maddalo, Silvia, Ponzi, Eva (eds.). "Il libro miniato a Roma nel Duecento. Riflessione e proposte", 2 vols., Roma: Istituto Storico Italiano per il Medio Evo, Nuovi Studi Storici, 2016.
Josefina Planas
473-476
PDF (Español (España))
Lesmes, Daniel; Cabello, Gabriel; Massó Castilla, Jordi (coords.): "Georges Didi-Huberman. Imágenes, historia, pensamiento", Anthropos. Cuadernos de cultura crítica y conocimiento, nº 246, 2017.
Cayetano Limorte Menchón
477-481
PDF (Español (España))
Guillén, Esperanza. "El sufrimiento creativo. Textos íntimos de artistas". Madrid: Editorial Biblioteca Nueva, 2018.
Ana Amigo
483-485
PDF (Español (España))
González-Román, Carmen. "¿Antiguas y Nuevas Historias del Arte? Una Aproximación Crítica a la Situación Internacional", Málaga, UMA editorial, 2017.
Concepción Lopezosa Aparicio
487-491
PDF (Español (España))
Próximas convocatorias abiertas
493-494
PDF (Español (España))
Próximas convocatorias abiertas
495-496
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
Logos
Indexing
More
0.1
2022
CiteScore
29th percentile
Powered by
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(502)
Reinterpretando el mito: el ave fénix y Santa Eulalia de...
(287)
El “gótico vascongado”: arqueología de un concepto...
(205)
Imaginar Egipto. Un relato de viajes, experiencias,...
(201)
Narrativas materialistas de la historia del arte entre...
(156)
Tres críticas a “Primitivism” in 20th Century Art: la...
(187)
Breve historia del Museo del Prado
(145)
La catedral como principal referente del ceremonial...
(140)
Un palacio para un héroe: la representación del Sagrado...
(136)
El cuerpo como obra de arte. 'The Physical Self' de Peter...
(135)
El “gótico vascongado”: arqueología de un concepto...
Select a number
Todos los números
Vol. 34 (2024)
Vol. 33 (2023)
Vol. 32 (2022)
Vol. 31 (2021)
Vol. 30 (2020)
Vol. 29 (2019)
Vol. 28 (2018)
Vol. 27 (2017)
Vol. 26 (2016)
Vol. 25 (2015)
Vol. 24 No. Especial (2014)
Vol. 24 No. Especial (2014)
Vol. 24 (2014)
Vol. 23 No. Esp. (II) (2013)
Vol. 23 No. Especial (2013)
Vol. 23 (2013)
Vol. 22 No. Esp. (II) (2012)
Vol. 22 No. Especial (2012)
Vol. 22 (2012)
Vol. 21 (2011)
Vol. 21 No. Extra II (2011)
Vol. 21 No. Extra (2011)
Vol. 20 (2010)
No. Extra (2) (2010)
No. Extra (2010)
Vol. 19 (2009)
No. Extra (2009)
Vol. 18 (2008)
No. Extra (2008)
Vol. 17 (2007)
Vol. 16 (2006)
Vol. 15 (2005)
Vol. 14 (2004)
Vol. 13 (2003)
Vol. 12 (2002)
Vol. 11 (2001)
Vol. 10 (2000)
Vol. 9 (1999)
Vol. 8 (1998)
Vol. 7 (1997)
Vol. 6 (1996)
Vol. 5 (1995)
Vol. 4 (1993)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search