Analysis of the pedagogical training of the teachers of the Professional Conservatories of Music and the Municipal Schools of Music

Keywords: Music, Teacher training, Conservatory, Music School

Abstract

Teacher training is one of the most important variables for educational success. The objective of this study was to describe the initial and permanent training of the teachers of the Professional Conservatories of Music and of the Municipal Schools of Music in Spain. For this, a mixed design was used through the content analysis of the current state and regional legal regulations, an interview with qualified administration personnel and a questionnaire to the directors of these centers located in the Autonomous Community of Galicia. This research concludes that, at present, there is a very important gap in the pedagogical training of music teachers, with teaching being the most common employment opportunity among these higher graduates.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sara Domínguez-Lloria, Universidade De Santiago de Compostela

Profesora de la Universidad de Santiago de Compostela, España. Doctora en ciencias de la Educación y titulada Superior en Música en la especialidad de piano. Sus líneas de investigación se centran en el diseño y evaluación de programas de educación musical, la gestión de centros de formación musical en el ámbito formal e informal y el uso de la música como terapia alternativa a tratamientos no farmacológico en diferentes entornos.

Margarita Pino-Juste, Universidade de Vigo

Catedrática de Universidad (Coordinadora Gies10). 

Doctora en Ciencias de la Educación.Licenciada en Filosofía y Ciencias de la Educación 
Departamento: Didácticas, Organización Escolar y Métodos de Investigación.Área: Didáctica y Organización Escolar
Investigación: Diseño y Evaluación de Programas educativos. Educación para la salud. Autora de numerosas publicaciones de prestigio nacional e internacional dentro del ámbito de la didáctica y la organización escolar

View citations

Crossmark

Metrics

Published
2021-04-06
How to Cite
Domínguez-Lloria S. y Pino-Juste M. (2021). Analysis of the pedagogical training of the teachers of the Professional Conservatories of Music and the Municipal Schools of Music. Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical - RECIEM, 18, 39-48. https://doi.org/10.5209/reciem.67474
Section
Articles