Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Didáctica. Lengua y Literatura
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 36 No. Especial (2024): La educación lingüística y literaria en el marco de la nueva ley educativa (LOMLOE)
Vol. 36 No. Especial (2024): La educación lingüística y literaria en el marco de la nueva ley educativa (LOMLOE)
Published:
2024-12-09
Presentación
Tendencias actuales, retos y oportunidades en la enseñanza de la lengua y la literatura bajo la LOMLOE
1-4
PDF (Español (España))
Investigaciones y estudios
Female authors in texts proposed in Primary Education textbooks. From LOMCE to LOMLOE
Aída Bárbara Parrales Rodríguez, Concepción Francos Maldonado
5-13
PDF (Español (España))
Female references in fifth grade textbooks: a comparative gender analysis between the LOMCE and the LOMLOE in Spanish Language and Literature and Foreign Language
Patricia Martínez León, Rocío Domene Benito
15-25
PDF (Español (España))
Travel literature in Primary Education: a didactic tool for female empowerment and environmental awareness
Sandra Peñasco González
27-35
PDF (Español (España))
Open Educational Resources to work on Mexican children's poetry in the classroom: an intercultural didactic proposal
Ignacio Ballester Pardo, Olivia Martínez Giménez de León, Mónica Ruiz-Bañuls
37-48
PDF (Español (España))
Illustrated non-fiction books as a strategy to raise awareness of the Sustainable Development Goals: an experience with reading workshops
Salvador Gutiérrez Molero, Ester Trigo Ibáñez
49-60
PDF (Español (España))
Non-fiction books on environmental themes: A case study in a primary education classroom
Celia Blanco Areán, Montse Pena Presas
61-72
PDF (Español (España))
Challenges and paradoxes in the integration of graphic literatures in the LOMLOE educational curricullum: an analysis from Infant Education to Sixth Form
Juan García Única
73-84
PDF (Español (España))
"Map writers": writing stories in Secondary Education due to narratological models
Laura Hernández González
85-100
PDF (Español (España))
Developing critical thinking in students of Primary Education Degree through literary conversation about reading experiences on comics
Eva María Villar Secanella
101-110
PDF (Español (España))
The treatment of Multimodality in Childhood and Primary Education. The Spanish case under the LOMLOE curriculum
Zósimo López Pena
111-121
PDF (Español (España))
History of Literature in the Spanish Language and Literature curriculum: from the LOGSE to the current LOMLOE in Obligatory Education
Antonia María Ortiz Ballesteros
123-133
PDF (Español (España))
Didactic keys for teaching narrative writing in students with Attention Deficit or Hyperactivity Disorder according to the inclusive challenge posed by the LOMLOE
Verónica Moreno Campos, Carmen Rodríguez Gonzalo
135-146
PDF (Español (España))
How do my students pronounce? A theoretical review of key issues in the acquisition and learning of the phonological component in early childhood education
Lara Lorenzo Herrera
147-156
PDF (Español (España))
The Integration of Cultural Diversity in the Initial Training of Foreign Language Teachers in Spain: a Content Analysis
Tania F. Gómez Sánchez, María Bobadilla Pérez
157-168
PDF (Español (España))
Linguistic and cultural mediation in English as a Foreign Language. Primary school teacher's knowledge and attitudes
Gema Alcaraz Mármol, Ana Martín-Macho Harrison, María Victoria Guadamillas Gómez
169-177
PDF (Español (España))
Language Assistants in the Primary Education Classroom: Teachers' and Assistants' Perspectives in Galicia (Spain)
Irene Dios Pérez, Fátima Faya Cerqueiro
179-189
PDF (Español (España))
Pedagogical translanguaging: A systematic literature review of a new didactic theory and its application in Primary Education classrooms
Andrea Prado Pereira
191-200
PDF (Español (España))
Reviews
Milagros Fernández Pérez y Lara Lorenzo Herrera (2023). Datos y desarrollo de la lengua: las gramáticas emergentes. Arco Libros. 324 pp.
Leticia Vieites Seijo
201-202
PDF (Español (España))
Michèle Petit (2024). Los libros y la belleza. Somos animales poéticos (prólogo de Daniel Goldin, traducción de Olalla García). Kalandraka. 216 pp.
Gerardo Fernández San Emeterio
203-204
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
logos
Indexing
More
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(786)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(420)
¡25 años! ¡Cumpleaños de plata! Un cuarto de siglo de...
(376)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(254)
Enseñar y aprender la coherencia textual: una propuesta...
(241)
Adquisición del modo subjuntivo: una propuesta didáctica
(327)
Las dificultades para el diálogo en el aula de Primaria
(319)
Teorías o modelos de producción de textos en la enseñanza...
(235)
Los modelos educativos. En torno a la vieja polémica...
(191)
De la comprensión lectora a la lectura expresiva: hacia...
(155)
Gamificación y TIC en la formación literaria. Una...
Select a number
Todos los números
Vol. 36 No. Especial (2024)
Vol. 36 (2024)
Vol. 35 (2023)
Vol. 34 (2022)
Vol. 33 (2021)
Vol. 32 (2020)
Vol. 31 (2019)
Vol. 30 (2018)
Vol. 29 (2017)
Vol. 28 (2016)
Vol. 27 (2015)
Vol. 26 (2014)
Vol. 25 (2013)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2011)
Vol. 22 (2010)
Vol. 21 (2009)
Vol. 20 (2008)
Vol. 19 (2007)
Vol. 18 (2006)
Vol. 17 (2005)
Vol. 16 (2004)
Vol. 15 (2003)
Vol. 14 (2002)
Vol. 13 (2001)
Vol. 12 (2000)
Vol. 11 (1999)
Vol. 10 (1998)
Vol. 9 (1997)
Vol. 8 (1996)
Vol. 7 (1995)
Vol. 6 (1994)
Vol. 5 (1993)
Vol. 4 (1992)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search