El discurso del profesorado de Educación Musical en la innovación educativa con TIC: Posicionamientos en la evaluación del software Tactus

  • Manuel Jesús Espigares Pinazo Universidad de Sevilla
  • Rafael García Pérez
  • Jesús Tejada
  • María Ángeles Rebollo Catalán

Abstract

This paper presents teachers positioning analysis around the assessment of ad hoc software designed for learning musical rhythm called “Tactus”. The main objective is to study the teachers speeches and opinions in software assessment, which is built through the speeches analysis (n = 115) in 8 focus groups, with a descriptive model of 5 clusters. The study gives us a diverse, varied and a full picture in educational software evaluation trough teachers’ discourses analysis.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Manuel Jesús Espigares Pinazo, Universidad de Sevilla
Asistente honorario del departamento MIDE de la Universidad de Sevilla. Doctor en Pedagogía. Miembro del grupo DIME (HUM-833). Funcionario de carrera del cuerpo de profesores de Enseñanza Secundaria.

Crossmark

Metrics

Published
2014-09-01
How to Cite
Espigares Pinazo M. J., García Pérez R., Tejada J. y Rebollo Catalán M. Á. (2014). El discurso del profesorado de Educación Musical en la innovación educativa con TIC: Posicionamientos en la evaluación del software Tactus. Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical - RECIEM, 11, 1-16. https://doi.org/10.5209/rev_RECIEM.2014.v11.43054
Section
Articles