Sistematización de un proyecto de educación en valores
Resumen
This paper is part of an educational innovation project called “Other world is possible, other world is necessary”. The project was implemented in a high school in Madrid and it deals with values education. All the educational community was involved in the project. The aim of this study was to discover those factors that induce teachers to participate in this kind of project. Two instruments were used in order to collect the information: a questionnaire applied to all the teachers involved in the project and an interview for certain teachers belonging to three Teaching Departments and with different levels of involvement in the project. The framework of this study is a methodology called Systematization.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La Revista Complutense de Educación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.