Genesis of teacher training permanent Physical Education

  • Luis Manuel Da Cruz Murta Instituto Politécnico de Beja
  • Juan Carlos Fernández-Truan Universidad Pablo de Olavide
  • Pedro Sáenz-López Buñuel Universidad de Huelva
Keywords: education, teacher training, physical education

Abstract

This article will provide a historical review of the beginning of teacher training in physical education in Spain and more specifically in Andalusia. To do this, we have done a thorough legislative review of early attempts to upgrade teacher training in the eighteenth century to the educational changes that occurred after to the Spanish Civil War. The findings showed that gym teachers, (current PE teachers) have always given a special treatment that differentiated them from teachers of other subjects. Contrary to what one might think, they have always been present since the beginning of Education activities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luis Manuel Da Cruz Murta, Instituto Politécnico de Beja
Profesor Adjunto del Instituto Politécnico de Beja, en la Escuela Superior de Educación, Departamento de Artes Humanidades y Deporte. Coordinador del Grado de Deporte. Responsable del Servicio de Deporte del I.P.Beja.Doctor por la Universidad de Huelva. Investigación en las áreas del Desarrollo Profesional Docente, Formación Permanente del Profesorado y Gestión Deportiva y de la Formación.
Juan Carlos Fernández-Truan, Universidad Pablo de Olavide

Facultad del Deporte

Doctor por la Universidad de Sevilla y Licenciado en educación Física por la Universidad Politécnica de Madrid. Profesor en la facultad del Deporte de la Universidad Pablo de Olavide. IP del Grupo de Investigación PAIDI HUM 832 Tecnología e Historia de la Educación Física y del Deporte. Director de la revista "Materiales para la Historia del Deporte". Ex-Director General de la Oficina del Deporte de la Universidad Pablo de Olavide. Ex-Jefe del Servicio de Cultura Física de la Dirección General de Deportes de la Consejería de Cultura y Deporte.

Pedro Sáenz-López Buñuel, Universidad de Huelva
Catedrático de Universidad, Doctor por la Universidad de Sevilla,  Licenciado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte por la Universidad de Granada. Más de 20 años de docencia en la Universidad de Huelva. IP del grupo de investigación HUM643 y de más de 10 proyectos de investigación y autor de numerosas publicaciones.
View citations

Crossmark

Metrics

Published
2015-05-05
How to Cite
Da Cruz Murta L. M., Fernández-Truan J. C. y Sáenz-López Buñuel P. (2015). Genesis of teacher training permanent Physical Education. Revista Complutense de Educación, 26(3), 781-796. https://doi.org/10.5209/rev_RCED.2015.v26.n3.45723
Section
Articles