University students with disabilities in Universities. A study of their inclusion

  • Alejandro Rodríguez Martín Universidad de Oviedo
  • Emilio Álvarez Arregui Universidad de Oviedo
Keywords: university, disability, academic accommodations, student

Abstract

Access to higher education has increased among students with disabilities, and universities are adopting different alternatives which must be assessed. The purpose of this study was to identify the situation of a sample of students with disabilities (n=91) who attend a university in Spain, through the design and validation of the “CUNIDIS-d” scale, with satisfactory psychometric properties. The results show the importance of making reasoned curriculum adaptations, adapting teacher training, improving accessibility and involving all the university community. Different proposals were provided which support the social dimension of the EHEA.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alejandro Rodríguez Martín, Universidad de Oviedo

Alejandro Rodríguez Martín es profesor Titular de la Universidad de Oviedo y Secretario Académico del Departamento de Ciencias de la Educación. Miembro de la RIAICES (Red Iberoamericana de Investigación sobre la Calidad de la Educación Superior) y del Fórum Europeo de Administradores de la Educación, ha realizado estancias en Argentina, Portugal, Suiza, Brasil y EEUU. Experto del Campus de Excelencia Internacional-UniOvi en Atención a la Diversidad y Ecosistemas de Formación que constituyen sus principales líneas de investigación.

Emilio Álvarez Arregui, Universidad de Oviedo

Emilio Álvarez Arregui, profesor Titular de la Universidad de Oviedo. Ha realizado estancias  en México, Irlanda, Suiza, Brasil, Portugal y EEUU. Es Presidente del FEAEA, Secretario del Centro UNESCO y miembro de la Red Iberoamericana de Investigación sobre la Calidad de la Educación Superior-RIAICES. Es experto del Campus de Excelencia Internacional-UniOvi en Ecosistemas de Formación, Innovación Educativa y Organización y Gestión de Instituciones Educativas que constituyen sus principales líneas de investigación.

View citations

Crossmark

Metrics

Published
2014-05-20
How to Cite
Rodríguez Martín A. y Álvarez Arregui E. (2014). University students with disabilities in Universities. A study of their inclusion. Revista Complutense de Educación, 25(2), 457-479. https://doi.org/10.5209/rev_RCED.2014.v25.n2.41683
Section
Articles