CERC as a growing research model: analysis of its application in health emergency communication strategies over the last decade
Resumen
In the wake of recent disease outbreaks, several researchers have pointed out that Crisis and Emergency Risk Communication (CERC) model is useful for guiding strategic communication during health emergencies. It is a priority to see what role this model plays in the international scientific literature. A systematic review of 90 articles published in eight international databases between 2011 and 2021 was conducted. The results confirm that CERC implementation, quantification and systematisation have increased considerably since the start of COVID-19. The statistical and network analysis announces the preponderance of four emerging clusters -intangibles, case studies, message content analysis and the role of social media-. The study identifies some challenges for public relations research and practice during future health emergencies like skin cancer.
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Estudios sobre el Mensaje Periodístico, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.