Tiktok as a new paradigm for information in the Ukrainian War. A study from the West of the initial coverage of the conflict through this platform
Resumen
Since social networks emerged as sources of information from the first moment when Russia decided to invade Ukraine in February 2022, this research aims to analyze, in an exploratory way, the type of profiles that initially spread the Ukrainian war through TikTok, a trending social network based on entertainment with a narrative characterized by satire, challenges, and viral dances. For this purpose, a qualitative analysis of the publications made on this social network with the hashtags #Ukraine and #Ukraine is used taking into account that both civilians and journalists or military made use of the platform. The results show that influencers' profiles are the ones that publish more information and testimonial content and have a greater impact than the media themselves.
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Estudios sobre el Mensaje Periodístico, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.