Las competencias personales y sociales en las colonias musicales

  • Diego Calderón Garrido Universidad de Barcelona
  • Josep Gustems Carnicer Universidad de Barcelona
  • Caterina Calderón Garrido Universidad de Barcelona
Keywords: music camps, social skills, personal skills, leisure education

Abstract

Music camps are an educational project that combines musical education and leisure education. This article, using a quantitative methodology, pretends to describe the profile of the students and analyse personal skills (self-esteem, creativity and constructive thought/emotional intelligence) and social skills (empathy and leadership) from and extract of 234 students of music camps from two regions of Spain, using the following quizzes: RSES, CREA, CTL, TECA and LID. Based on the results, we include a series of indications and activities that could benefit the development of these competencies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Diego Calderón Garrido, Universidad de Barcelona
Doctor en Historia del Arte. Profesor asociado, Departamento de Didáctica de Expresión Musical y Corporal de la Facultad de Educación de la Universidad de Barcelona
Josep Gustems Carnicer, Universidad de Barcelona
Doctor en Ciencias de la Educación. Director del Departamento de Expresión Musical y Corporal de la Universidad de Barcelona,
Caterina Calderón Garrido, Universidad de Barcelona
Doctora en Psicología. Profesora asociada en la Faculta de Psicología de la Universidad de Barcelona

Crossmark

Metrics

Published
2015-10-30
How to Cite
Calderón Garrido D., Gustems Carnicer J. y Calderón Garrido C. (2015). Las competencias personales y sociales en las colonias musicales. Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical - RECIEM, 12, 53-72. https://doi.org/10.5209/rev_RECIEM.2015.v12.47157
Section
Articles