Discursive worlds of the language learner: a narrative analysis
Resumen
The analysis of autobiographical narratives has recently been cited as extending our understanding of many key constructs in second language acquisition (SLA) theory. Such approaches take language learning beyond the acquisition/assimilation of linguistic structures to focus on learners as social selves actively enacting a range of social identities through engagement with the “language learning project”. In this article I discuss the theoretical framing for my PhD research for which I analysed the written and spoken language learning (his)stories of six British language “learners” aged between 30 and 62. In telling their stories, learners have recourse to a number of discursive worlds which structure their agency both as language learners and as story-tellers. The interpretive approach used in this study may help us to understand not only how a learner may move diachronically through different identity positions but how these positions are discursively structured.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La Revista Complutense de Educación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.