La enseñanza de la ética profesional en los estudios universitarios
Resumen
The teaching of professional ethics in University studies is not only a demand that results from social request, but also from the need of curricula renewal and University’s nature of knowledge. After a brief exposition of the status quaestionis in the adaptation of University studies to social demand, the own moral nature –although not specific– of college education is analysed. As a request resulting from this way of being, it develops the way in which university curriculum, accordins to the guidelines of the Bologna Reform, can integrate professional’s own values, abilities and skills in relation to the specific contents of each field of University’s nature of knowledge. Finally, given the sensible character of ethical knowledge, some didactic guidelines for the design and integration of deontology as a University subject are proposed.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La Revista Complutense de Educación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.