Notas sobre una muestra de calidad: «la proposición del fundamento» de Heidegger y su valor educativo (I)
Abstract
Al pensamiento lo hace fuerte aquello a que se dedica. La búsqueda del fundamento y de formas adecuadas a su expresión es buen indicio de esa fortaleza. Los conceptos básicos que rigen las formas de vida aparecen en ello. Así, la idea de tiempo, idea que se evanesce en toda forma de expresión. Heidegger la vincula a la existencia humana como el estar-ahí; y en ello manifiesta su fortaleza y su debilidad conjuntamente; y en esto, el valor educativo.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Revista Complutense de Educación is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.