Intercultural Education today: pedagogical reflections and perspectives

  • Juan José Leiva Olivencia Universidad de Málaga
Keywords: interculturality, personalized education, school coexistence, cultural diversity, inclusive school.

Abstract

Intercultural education is going through a period of conceptual reflection on its development as an innovative and inclusive education approach. In this sense, this article aims to promote and encourage the discussion and pedagogical reflection on the new paths and orientations of interculturality in school today. In order to do this, we offer a more holistic look, focused on intercultural educational processes and personalized education as essential elements of a new pedagogical impulse.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Juan José Leiva Olivencia, Universidad de Málaga

Juan José Leiva Olivencia, Licenciado en Psicopedagogía y en Pedagogía, y Doctor en Psicopedagogía por la Universidad de Málaga (Premio Extraordinario de Doctorado), es Máster European Counsellor for Multicultural Affairs por el State College of Teacher Education de Linz (Austria). Experto en Programación, Desarrollo y Evaluación de Educación Abierta y a Distancia con TIC por la Universidad de Granada. Especialista en temas de convivencia, interculturalidad y diversidad cultural, tiene numerosas publicaciones sobre estos y otros temas educativos. Profesor Tutor en el Centro Asociado “María Zambrano” de la UNED en Málaga (Aula de Extensión Universitaria de Mijas). Imparte cursos de especialización educativa intercultural en diversas universidades nacionales e internacionales. Coordinador del Seminario de Interculturalidad, Comunidad y Escuela de Málaga (SICOE). Es Profesor Titular de Didáctica y Organización Escolar en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Málaga.

View citations

Crossmark

Metrics

Published
2016-02-24
How to Cite
Leiva Olivencia J. J. (2016). Intercultural Education today: pedagogical reflections and perspectives. Revista Complutense de Educación, 28(1), 29-43. https://doi.org/10.5209/rev_RCED.2017.v28.n1.48589
Section
Articles