Strategic Thinking in Advertising. A Multidisciplinary Perspective
Resumen
This article seeks to identify the contribution of other disciplines in the work of the account planner in the development of advertising communication strategies, and attempts to answer the question: what sources of knowledge influence the way of thinking of the advertising account planner? For the above, qualitative research of exploratory kind is proposed, in which a bibliographic trace of in-depth interviews to 21 account planners is done in the cities of Bogota, Medellin and Cali. One of the most significant findings is the relevance of account planners undertaking postgraduate studies that allow them to access knowledge from other disciplines so that they can holistically understand the consumer. It was found that this highly creative advertising professional emerged in Colombia empirically, and only from 2006, it is being worked on the construction of the respective epistemology.
Descargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Pensar la Publicidad. Revista Internacional de Investigaciones Publicitarias, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.