Fashion Films like a new model of branded content. Study of Inside Chanel (2012-2019)

Keywords: fashion, Chanel, fashion films, storytelling, branded content

Abstract

Luxury fashion sector has reinvented its ways of communication. Compared to the traditional advertising models of specialized magazines, brands tries to attract consumers with ingenious formulas because they demand greater participation. To make a proper branded content, brands have developed a format that manages to cover the values that a brand wishes to transmit and the involvement of users through storytelling. Thus, as if it were a movie, fashion films are a very suitable tool for the advertising field in such a competitive industry. To do this, an analysis of Inside Chanel (2012-2019), the serie of 25 fashion films of the French brand, is carried out. Through a study of this brand and the own advertising format, it is intended to demonstrate the potential of one of the most innovative and effective formula to communicate luxury fashion in the 21st century.  

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Author Biographies

Laura Gómez Briceño, Universidad de Cádiz

Laura Gómez Briceño es graduada en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidad de Cádiz. Máster de Comunicación de Moda y Belleza impartido conjuntamente por Vogue, Ediciones Condé Nast y la Universidad Carlos III de Madrid. Sus líneas de investigación giran en torno a la comunicación, moda y las relaciones entre la moda y el audiovisual como plataforma de difusión.

Valeriano Durán Manso, Universidad de Sevilla

Valeriano Durán Manso es profesor Ayudante Doctor (Acreditado Contratado Doctor) en el Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universidad de Sevilla, Doctor en Comunicación y Licenciado en Periodismo por la misma Universidad. Es investigador del Grupo de Investigación en Análisis de Medios, Imágenes y Relatos Audiovisuales (ADMIRA). Sus líneas de investigación se articulan en torno a la narrativa audiovisual, la construcción y el análisis del personaje audiovisual, la historia del cine y el cine como reflejo de la historia de la educación.

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Published
2021-09-29
How to Cite
Gómez Briceño L. y Durán Manso V. (2021). Fashion Films like a new model of branded content. Study of Inside Chanel (2012-2019). Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 27(4), 1111-1123. https://doi.org/10.5209/esmp.70453
Section
Research and Documents