Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Cuadernos de Música Iberoamericana
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Reviewers
Editorial Team
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 32 (2019)
Vol. 32 (2019)
Published:
2019-12-12
Editorial
Álvaro Torrente, Judith Ortega
7-8
PDF (Español (España))
Dossier
Introduction. Frameworks of Sound and Discoveries
Diego García-Peinazo, Julio Ogas
11-16
PDF (Español (España))
The Presence of Gregorian Chant in the Works of the Chilean Composer Alfonso Letelier Llona
Cristián Guerra Rojas
17-46
PDF (Español (España))
Ludic Uses of Intertextuality in the Music of Miguel Ángel Coria: Ravel for President (1973) and Falla Revisited (1973-1976)
Daniel Moro Vallina
47-71
PDF (Español (España))
Music as Practice: a Reinterpretation of the Concept of Intertextuality
Juliana Guerrero
73-93
PDF (Español (España))
In Praise of Appropriation. Impure Practices, Flamenco and Contemporary Creation
Pedro Ordóñez Eslava
95-114
PDF (Español (España))
Interphonography in Spanish Post-Rock: The Use of Sampling in National Bands Associated with the Genre
Ugo Fellone
115-135
PDF (Español (España))
Phrygian Heroes, Nation and Distortion. The Battle for the Flatted Second as a Musical Sign in Spanish Heavy Metal
Diego García-Peinazo
137-157
PDF (Español (España))
Hypertextuality, Irony and Post Avant-garde. The Music of Gerardo Gandini and Marta Lambertini in the 1980s
Julio Ogas
159-185
PDF (Español (España))
Artículos
The Judaeo-Christian Origin of Music in the Works of Isidore of Seville
José María Diago
189-205
PDF (Español (España))
Hymns from the Franciscan Antiphonary 2035 from the Enrique Larreta Museum (Buenos Aires). The Particularities, Variants and Notational Uses of a Spanish Pre-Tridentine Source of Plainchant
Pablo Massa
207-244
PDF (Español (España))
Exchanging Glances at the Opera. Reflections on Groups and Identity in Bogota during the Nineteenth Century
Rondy Torres
245-268
PDF (Español (España))
Liszt’s Pianos in Vienna (1838-1846): A Study of the Instruments through Press Articles from the Period
Miriam Gómez-Morán
269-291
PDF (Español (España))
Rafael Puyana’s Studies with Wanda Landowska in Lakeville (Connecticut)
María Victoria Arjona González
293-316
PDF (Español (España))
'Ciudad azul': The Habanera as an Identity Topic in the Works of Hilario González
Yurima Blanco García
317-344
PDF (Español (España))
Música, palabras, conceptos
Pandorgas through their Sources: Student Music in the Hispanic World during the Early Modern Age
Ascensión Mazuela-Anguita
347-370
PDF (Español (España))
Reseñas
Gaston Gilabert: 'Música y poesía en las comedias de Bances Candamo', Madrid, Editorial Academia del Hispanismo, 2017
Josefa Badía Herrera
373-375
PDF (Español (España))
Iván Iglesias: 'La modernidad elusiva. Jazz, baile y política en la Guerra Civil española y el franquismo (1936-1968)', Madrid, Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Biblioteca de Historia, n.º 86), 2017
Jorge García
377-383
PDF (Español (España))
Juan Pablo González (ed.): 'Música y mujer en Iberoamérica: haciendo música desde la condición de género. Actas del III Coloquio de Ibermúsicas sobre investigación musical', Santiago de Chile, Ibermúsicas, 2017
Carmen Cecilia Piñero Gil
385-392
PDF (Español (España))
Consuelo Carredano, Carlos Villanueva: 'Manuel de Falla en el imaginario de dos músicos exiliados: Adolfo Salazar y Jesús Bal y Gay', Ciudad de México, El Colegio de México, colección Testimonios, 2017
Elena Torres Clemente
393-395
PDF (Español (España))
Estadísticas anuales
401
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
logos
Indexing
More
0.4
2022
CiteScore
56th percentile
Powered by
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(147)
Influencias musicales africanas: su impacto en la música...
(87)
De La rose de Péronne a El juramento: análisis de la...
(86)
Las grabaciones de Miguel Llobet en Barcelona y Buenos...
(83)
Discurso multimodal y producción musical. Una mirada al...
(82)
Dilemas nacionales y populares en el movimiento de la...
(140)
Influencias musicales africanas: su impacto en la música...
(90)
Nuevos sones antiguos. El Llibre de tons de Ioseph...
(85)
Los conceptos “diatónico”, “cromático” y “enarmónico” a...
(74)
Editorial
(71)
La grabación como obra: el depósito legal de grabaciones...
Select a number
Todos los números
Vol. 37 (2024)
Vol. 36 (2023)
Vol. 35 (2022)
Vol. 34 (2021)
Vol. 33 (2020)
Vol. 32 (2019)
Vol. 31 (2018)
Vol. 30 (2017)
Vol. 29 (2016)
Vol. 28 (2015)
Vol. 27 (2014)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2012)
Vol. 22 (2011)
Vol. 21 (2011)
Vol. 20 (2010)
Vol. 19 (2010)
Vol. 18 (2009)
Vol. 17 (2009)
Vol. 16 (2008)
Vol. 15 (2008)
Vol. 14 (2007)
Vol. 13 (2007)
Vol. 12 (2006)
Vol. 11 (2006)
Vol. 10 (2005)
Vol. 7 (1999)
Vol. 6 (1998)
Vol. 5 (1998)
Vol. 4 (1997)
Vol. 1 (1996)
Use license
Redes sociales
Social media
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search