Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Anales de Historia del Arte
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 33 (2023): "Nacidos bajo el signo de Saturno". La imagen del/la artista
Vol. 33 (2023): "Nacidos bajo el signo de Saturno". La imagen del/la artista
Published:
2023-09-14
Editorial
Call for papers (2023): Born under Saturn. Genius and image of artists
Fernando Ramos Arenas
13-18
PDF (Español (España))
Tribuna de invitados
“Un animal que está siempre vivo”: una conversación entre Carlos Alberdi, Asunción Molinos Gordo y Rocío Robles Tardío sobre Pablo Picasso y su imagen de artista
Anales de Historia del Arte
19-34
PDF (Español (España))
Foro
Fernando Gallego, a Spanish Painter?
Elena Muñoz Gómez
35-60
PDF (Español (España))
Hic est Raphael? Carlo Maratti and the Figure of the Artist in the Seventeenth Century
Francesca Susanna Croce
61-73
PDF
Contemplating the yellow flowers: The construction of the artist’s image in two paintings by Shi Tao
Wu Rongqiao
75-95
PDF (Español (España))
The construction of the artist's romantic image: Antonio M.ª Esquivel, the painter who was saved
Aránzazu Pérez Sánchez
97-116
PDF (Español (España))
The critical fortunes of Jacques-Louis David in the Spanish periodical press (1782-1882)
Mercedes Cerón
117-136
PDF (Español (España))
The image of the female artists during the Francoism through the press: from the babbling girl to the female-male painter
Irene Barreno García
137-163
PDF (Español (España))
Jackson Pollock and His Discontent: An Artistic Symptom of Modernity
Alessandra Francesca Caputo Jaffe
165-185
PDF (Español (España))
The artist in the desert. Agnes Martin: notes on art and solitude.
Salvador Jiménez-Donaire Martínez
187-209
PDF (Español (España))
Wolf Vostell’s Joanna the Mad (1980) cycle: iconography, intertextuality and interpretation
Angélica García-Manso
211-228
PDF (Español (España))
Pontormo, un amore eretico (Giovanni Fago, 2004): a «born under Saturn» painter into the Silver Screen
Adolfo de Mingo Lorente
229-253
PDF (Español (España))
Pathological, in love and redeemed. Images of the artist in Wes Anderson's films
Rubén de la Prida Caballero
255-277
PDF (Español (España))
“Out of the myth and back again in history”: proposals for approaching Pablo Picasso’s biography
Beatriz Martínez López
279-299
PDF (Español (España))
The Influence of Women Collectors on the International Dissemination of Picasso’s Works
María Ortiz Tello
301-321
PDF (Español (España))
Picasso in NO-DO: the Documentaries of the Spanish Transition to Democracy
Lidia Merás
323-344
PDF (Español (España))
Reviews
Elena Paulino Montero. Arquitectura y nobleza en la Castilla bajomedieval. El patrocinio de los Velasco entre al-Andalus y Europa. Madrid: La Ergástula, 2020, 374 pp.
Sergio Ramiro Ramírez
345-350
PDF (Español (España))
Amalia María Yuste Galán. La “señal” del pedrero. Obra y Fábrica del claustro de la Catedral de Toledo (1383-1485). Madrid: Casa de Velázquez, 2022, 360 pp.
María Dolores Teijeira Pablos
351-353
PDF (Español (España))
Raúl Romero Medina. La promoción artística de la Casa Ducal de Medinaceli. Memoria visual y arquitectura en Andalucía y Castilla (siglos XIV-XVI). Madrid: Ediciones Doce Calles, 2021, 500 pp.
Laura Rodríguez Peinado
355-357
PDF (Español (España))
Nicolás Menéndez González. Juan de Colonia y la construcción empírica. Saberes de las formas y del hacer en el preludio de la era del tratado arquitectónico. Burgos: Fundación VIII Centenario de la catedral de Burgos, 2022, 642 pp.
Begoña Alonso Ruiz
359-360
PDF (Español (España))
Teresa Laguna Paúl. Miguel Perrín, Imaginero de barro. Sevilla: Diputación de Sevilla, 2022, 186 pp.
Juan M. Monterroso Montero
361-362
PDF (Español (España))
Sonia Jiménez-Hortelano. Arte y arquitectura en el Real Monasterio de Santiago de Uclés (1500-1750). Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas, 2022, 464 pp.
Luis Arciniega García
363-364
PDF (Español (España))
Pablo González Tornel (dir.). Ánima. Pintar el rostre i l´esperit. Pintar el rostro y el alma. Painting the face and soul. Valencia: Ediciones Trea, 2022, 376 pp.
Ana Maqueda de la Peña
365-367
PDF (Español (España))
Juan Jesús López-Guadalupe Muñoz, Adrián Contreras Guerrero y José Antonio Díaz Gómez, (eds.). Mecenazgo, ostentación, identidad. Estudios sobre el Barroco Hispánico
Pedro M. Martínez Lara
369-371
PDF (Español (España))
Joaquín Álvarez Barrientos. Maquetista y artillero. León Gil de Palacio (1778-1849). Entre ciudad y patrimonio. Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza, 2022, 390 pp.
Jesús Cantera Montenegro
373-375
PDF (Español (España))
Sonsoles Hernández Barbosa. Vidas excitadas. Sensorialidad y capitalismo en la cultura moderna. Vitoria-Gasteiz: Sans Soleil Ediciones, 2022, 275 pp.
Luis Sazatornil Ruiz
377-380
PDF (Español (España))
Julia Ramírez-Blanco. Amigos, disfraces y comunas. Las hermandades de artistas del siglo XIX. Madrid: Cátedra, 2022, 216 pp.
Beatriz Sánchez Santidrián
381-383
PDF (Español (España))
Pedro Medina. Islarios de contemporaneidad. Anomia digital y crítica de perspectivas múltiples. Murcia: CENDEAC, 2021, 359 pp.
Juan de Andrés Arias
385-388
PDF (Español (España))
Review: Sally Faulkner"A contradictory cinema. Eight Spanish films of the 1960s." Madrid: La Casa de la Riqueza, 2022.
Laura Caballero Ruiz de Martín-Esteban
389-391
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
Logos
Indexing
More
0.1
2022
CiteScore
29th percentile
Powered by
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(190)
El “gótico vascongado”: arqueología de un concepto...
(178)
Reinterpretando el mito: el ave fénix y Santa Eulalia de...
(130)
Narrativas materialistas de la historia del arte entre...
(121)
Imaginar Egipto. Un relato de viajes, experiencias,...
(120)
Bajo el signo de Saturno. Introducción
(137)
Breve historia del Museo del Prado
(108)
Guarrazar: el taller orfebre visigodo
(95)
El cuerpo como obra de arte. 'The Physical Self' de Peter...
(94)
La catedral como principal referente del ceremonial...
(88)
Un palacio para un héroe: la representación del Sagrado...
Select a number
Todos los números
Vol. 34 (2024)
Vol. 33 (2023)
Vol. 32 (2022)
Vol. 31 (2021)
Vol. 30 (2020)
Vol. 29 (2019)
Vol. 28 (2018)
Vol. 27 (2017)
Vol. 26 (2016)
Vol. 25 (2015)
Vol. 24 No. Especial (2014)
Vol. 24 No. Especial (2014)
Vol. 24 (2014)
Vol. 23 No. Esp. (II) (2013)
Vol. 23 No. Especial (2013)
Vol. 23 (2013)
Vol. 22 No. Esp. (II) (2012)
Vol. 22 No. Especial (2012)
Vol. 22 (2012)
Vol. 21 (2011)
Vol. 21 No. Extra II (2011)
Vol. 21 No. Extra (2011)
Vol. 20 (2010)
No. Extra (2) (2010)
No. Extra (2010)
Vol. 19 (2009)
No. Extra (2009)
Vol. 18 (2008)
No. Extra (2008)
Vol. 17 (2007)
Vol. 16 (2006)
Vol. 15 (2005)
Vol. 14 (2004)
Vol. 13 (2003)
Vol. 12 (2002)
Vol. 11 (2001)
Vol. 10 (2000)
Vol. 9 (1999)
Vol. 8 (1998)
Vol. 7 (1997)
Vol. 6 (1996)
Vol. 5 (1995)
Vol. 4 (1993)
Vol. 3 (1991)
Vol. 2 (1990)
Vol. 1 (1989)
Antiplagiarism System
Use license
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search