Walking with children and adolescents to co-produce knowledge. Crossed perspectives between two studies carried out in Switzerland and Spain

  • Nadja Monnet Escuela Nacional Superior de Arquitectura de Marsella, Laboratorio Arquitectura/Antropología, Unidad mixta de investigación 7218 Laboratorio Arquitectura, Ciudad, Urbanismo y Entorno del Centro Nacional Francés de Investigación (LAA-UMR 7218 L)
  • Sara Rita Camponovo Escuela Superior de Pedagogía de Valais (HEP-VS) y Centro Interfacultades en Derechos de los Niños y las Niñas (CIDE), Universidad de Ginebra
  • Zoé Moody Escuela Superior de Pedagogía de Valais (HEP-VS), grupo de investigación inter- y transdiciplinaridad, Centro Interfacultades en Derechos de los Niños y las Niñas (CIDE), Universidad de Ginebra
Keywords: Walking, mobile interview, ethnography in motion, research with, by and for children, adolescents, children and adolescent's words, citizenship

Abstract

This paper proposes methodological reflections on the relevance of mobilising walking when conducting research with children and adolescents. It intends to be a dialogue between researchers from two different projects (one in Switzerland, the other in Catalonia) focussing on the daily journeys of children and young people. Both teams consider it important not to speak for young people and to allow them to take part in research through their bodies and their words.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Nadja Monnet, Escuela Nacional Superior de Arquitectura de Marsella, Laboratorio Arquitectura/Antropología, Unidad mixta de investigación 7218 Laboratorio Arquitectura, Ciudad, Urbanismo y Entorno del Centro Nacional Francés de Investigación (LAA-UMR 7218 L)

Antropóloga, docente en la Escuela Nacional Superior de Arquitectura de Marsella, investigadora en el Laboratorio Arquitectura/Antropología, Unidad mixta de investigación 7218 Laboratorio Arquitectura, Ciudad, Urbanismo y Entorno del Centro Nacional Francés de Investigación (LAA-UMR 7218 L), Francia.

Sara Rita Camponovo, Escuela Superior de Pedagogía de Valais (HEP-VS) y Centro Interfacultades en Derechos de los Niños y las Niñas (CIDE), Universidad de Ginebra

Doctoranda FNS, Escuela Superior de Pedagogía de Valais (HEP-VS) y Centro Interfacultades en Derechos de los Niños y las Niñas (CIDE), Universidad de Ginebra, Suiza.

Zoé Moody, Escuela Superior de Pedagogía de Valais (HEP-VS), grupo de investigación inter- y transdiciplinaridad, Centro Interfacultades en Derechos de los Niños y las Niñas (CIDE), Universidad de Ginebra

Docente en la Escuela Superior de Pedagogía de Valais (HEP-VS) y colaboradora científica, grupo de investigación inter- y transdiciplinaridad, Centro Interfacultades en Derechos de los Niños y las Niñas (CIDE), Universidad de Ginebra, Suiza.

View citations

Crossmark

Metrics

Published
2020-06-30
How to Cite
Monnet N., Camponovo S. R. y Moody Z. (2020). Walking with children and adolescents to co-produce knowledge. Crossed perspectives between two studies carried out in Switzerland and Spain. Sociedad e Infancias, 4, 43-53. https://doi.org/10.5209/soci.67798