Las WebQuest y el aprendizaje cooperativo. Utilización en la docencia universitaria
Resumen
WebQuest is a didactic resource based on the constructivism learning and in the cooperative methodology. At the moment it is very successful in the Pre-school, Primary and Secondary level. Through this article we try to show an utilization proposal of this resource at the university level, destined on the one hand to future educators (Teaching and Pedagogy Qualifications) and, on the other hand, to teachers and students from different careers independently of its speciality or object of education. WebQuest is a simple and accessible strategy. It is accessible to teachers from different levels, without dominating in a technical way the information and communication technologies in order to introduce them in their education methodology as a didactic resourceDescargas
Descarga artículo
Licencia
La Revista Complutense de Educación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.