The travel narrative as a business model

Diario de un Nómada case study

Keywords: Travel narrative, Business model, communication company

Abstract

Uncertainty about the shaping of the content industry business model, entrepreneurship opportunities brought by technology and working conditions in today's market have allowed new media proposals to emerge in recent years in response to the personal and professional development of many workers. This research, under the case study, analyzes the business model based on the travel narrative developed by producer and writer Miquel Silvestre, director and presenter of Diario de un Nómada. Based on the theoretical reference of the CANVAS strategic business plan, the success factors of its business model are identified as a proposal that can be extrapolated to other ventures that contribute to the strengthening of the communication industry.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José Augusto Ventín-Sánchez, Universidad de la Sabana

Doctor por la Universidad Complutense de Madrid, magíster en Periodismo y Periodista por la Facultad de Ciencias de la Información de la Complutense. Su área de estudio es la empresa informativa, el emprendimiento en medios y la gestión de la producción de contenidos. Se encuentra viviendo en Colombia, donde fue profesor en la Universidad del Norte, Barranquilla; profesor y director del departamento de comunicación social y cinematografía de la Universidad Jorge Tadeo Lozano, y actualmente es docente e investigador de la facultad de comunicación de la Universidad de la Sabana, donde es miembro del grupo de investigación en periodismo.

View citations

Crossmark

Metrics

Published
2021-04-20
How to Cite
Ventín-Sánchez J. A. (2021). The travel narrative as a business model: Diario de un Nómada case study. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 27(2), 697-708. https://doi.org/10.5209/esmp.71262