Genius Hour: an innovative methodological strategy in the Spanish as a Foreign Language class

  • Clara Bieger Morales Alumna Máster de Enseñanza del Español como Lengua Extranjera en la UCJC
  • Presentación Ángeles Caballero-García Universidad Camilo José Cela. Educación
Keywords: Spanish as a Second Language (SSL) class, Genius Hour, pedagogical innovation, Inquiry-Based Learning (IBL), Project-Based Learning (PBL)

Abstract

This work proposes to use Genius Hour, an idea that originated in a business environment, as an innovative teaching and learning strategy in the Spanish as a Second Language (SSL) class. Genius hour falls within the category of Project-Based Learning (PBL), where inquiry plays a fundamental role. This work will focus on a multicultural secondary school context. Throughout it, basic aspects on how to implement this strategy are described, as well as its expected pedagogical benefits. Lastly, possible future work ideas are presented. We suggest carrying out an empirical study to confirm the theoretical outcomes predicted by this proposal.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Clara Bieger Morales, Alumna Máster de Enseñanza del Español como Lengua Extranjera en la UCJC

Licenciada en Ciencias Económicas y Empresariales por la Universidad Pontificia de Comillas, en 2005 realizó el Programa de Desarrollo Directivo por la IESE Business School, por la Universidad de Navarra. Actualmente ha terminado sus estudios de Máster de Enseñanza de Español como Lengua Extranjera en la UCJC y es profesora en un colegio internacional en Madrid.

Presentación Ángeles Caballero-García, Universidad Camilo José Cela. Educación
Doctora en Filosofía y Ciencias de la Educación (Pedagogía) y Premio extraordinario de doctorado por la Universidad de Murcia. Actualmente dirige los procesos de calidad de la Facultad de Educación de la Universidad Camilo José Cela de Madrid
View citations

Crossmark

Metrics

Published
2019-10-07
How to Cite
Bieger Morales C. y Caballero-García P. Á. (2019). Genius Hour: an innovative methodological strategy in the Spanish as a Foreign Language class. Didáctica. Lengua y Literatura, 31, 11-28. https://doi.org/10.5209/dida.56932
Section
Articles