Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Cuadernos de Música Iberoamericana
Register
Login
Current issue
All issues
Indexing
Announcements
Statistics
General Statistics
Editorial Statistics
Most popular articles
Editorial policy
About
About the Journal
Reviewers
Editorial Team
Submissions
Statutes
Contact
Home
/
Archives
/
Vol. 36 (2023)
Vol. 36 (2023)
Published:
2023-12-19
Editorial
Judith Ortega, Álvaro Torrente, Lluís Bertran
7-8
PDF (Español (España))
Dossier
Recording in the Ibero-American Context: Discourses, Practices and Repertories. Presentation
Sonia Gonzalo Delgado, Eva Moreda Rodríguez
11-15
PDF (Español (España))
Early Portuguese recordings for The Gramophone Company (1900—1908) and the establishment of a phonographic market in Portugal
Joao Silva
17-37
PDF (Español (España))
From the Pinnacle to Disillusionment. The Antecedents, Consolidation Process and Consequences of a Recording Project for Chilean Music (1958-1960)
Salvador Campos Zaldiernas
59-79
PDF (Español (España))
Miguel Llobet’s 1929 Recordings in Barcelona and Buenos Aires. An Example of the Transnational Operations of the Lindström Recording Company
Jorge Ruiz Preciado
39-58
PDF (Español (España))
Multimodal Discourse and Music Production. An Examination of the Transnational Cumbia Repertoire Recorded by Pastor López
Luis Ramón Pérez Valero
81-100
PDF (Español (España))
Singing the Unspoken: An Analysis of the Formal and Semantic Aspects of Milton Nascimento’s Song “Hoje É Dia de El Rey”
Lucas Mateus Silva, William Teixeira
101-124
PDF (Español (España))
The Recording As a Creation: The Legal Deposit of Sound Recordings at the Biblioteca Nacional de España
María Jesús López Lorenzo
125-149
PDF (Español (España))
Artículos
New Early Sones. The Llibre de tons de Ioseph Vilamur, an Unknown Source of Seventeenth-century Iberian Guitar Music
Francisco Alfonso Valdivia Sevilla
153-203
PDF (Español (España))
From La rose de Péronne to El juramento: Analysing Gaztambide’s Score in Light of Nineteenth-Century Composition Treatises.
David Lawton
205-250
PDF (Español (España))
National and Popular Dilemmas in the Nueva Canción Peruana Movement: Examples Related to the Taller de la Canción Popular (ca. 1974-1980s)
Ignacio Alejandro Ramos Rodillo
251-274
PDF (Español (España))
Música, palabras, conceptos
Princesas e infantas solo canto yo: la princesa as an example of musical intertextuality in 18th century popular theatre Madrid.
Antonio Soriano Santacruz
277-304
PDF (Español (España))
Reseñas
Cristina Diego Pacheco y Amaya S. García Pérez, dirs. 2022. Musique et lexique à la Renaissance. Une approche de la musique ancienne par ses mots. París: Classiques Garnier, 480 páginas, ISBN 978-2-406-12111-4
Santiago Galán Gómez
305-312
PDF (Español (España))
Victoria Eli Rodríguez, Javier Marín López y Belén Vega Pichaco, eds. 2021. En, desde y hacia las Américas. Músicas y migraciones transoceánicas. Madrid: Dykinson, 780 páginas, ISBN 978-84-1377-671-2
Enrique Cámara de Landa
313-323
PDF (Español (España))
Consuelo Carredano y Olga Picún, eds. 2017. Huellas y rostros. Exilios y migraciones en la construcción de la memoria musical de Latinoamérica. México: Universidad Nacional Autónoma de México, 394 páginas, ISBN 978-607- 02-9064-0
Jesús A. Ramos-Kittrell
325-327
PDF (Español (España))
Julia Esther García Manzano, Pedro Luengo Gutiérrez, Francisco Martín Quintero e Israel Sánchez López, coord. 2021. El análisis musical actual. Marco teórico e interdisciplinariedad. Granada: Libargo, 330 páginas, ISBN 978-84- 122419-7-6
Amaya S. García Pérez
329-336
PDF (Español (España))
Nieves Hernández-Romero. 2019. Formación y profesionalización musical de las mujeres en el siglo XIX: el Conservatorio de Madrid. Alcalá de Henares: Ayuntamiento de Alcalá de Henares, 670 páginas, ISBN 978-84-15005-65-0
María Palacios Nieto
337-341
PDF (Español (España))
Pablo Palomino. 2020. The Invention of Latin American Music: A Transnational History. Oxford: Oxford University Press, 272 páginas, ISBN 978-019-068740- 3 (impreso); 978-019-751048-3 (digital)
Laura Jordán González
343-350
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
logos
Indexing
More
0.4
2022
CiteScore
56th percentile
Powered by
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
(223)
Tendencias investigativas sobre el reggaetón y horizontes...
(158)
Usos y significados de la música en las prácticas...
(155)
Una nueva fuente de "airs" y tonos en la Francia de Ana...
(140)
El número patriótico en la revista musical española:...
(130)
"Las Leandras" (1969): de la revista republicana al cine...
(138)
Influencias musicales africanas: su impacto en la música...
(131)
Tendencias investigativas sobre el reggaetón y horizontes...
(98)
Los conceptos “diatónico”, “cromático” y “enarmónico” a...
(94)
Una nueva fuente de "airs" y tonos en la Francia de Ana...
(91)
Arte barroco luso-brasileño: el papel de la música en el...
Select a number
Todos los números
Vol. 37 (2024)
Vol. 36 (2023)
Vol. 35 (2022)
Vol. 34 (2021)
Vol. 33 (2020)
Vol. 32 (2019)
Vol. 31 (2018)
Vol. 30 (2017)
Vol. 29 (2016)
Vol. 28 (2015)
Vol. 27 (2014)
Vol. 24 (2012)
Vol. 23 (2012)
Vol. 22 (2011)
Vol. 21 (2011)
Vol. 20 (2010)
Vol. 19 (2010)
Vol. 18 (2009)
Vol. 17 (2009)
Vol. 16 (2008)
Vol. 15 (2008)
Vol. 14 (2007)
Vol. 13 (2007)
Vol. 12 (2006)
Vol. 11 (2006)
Vol. 10 (2005)
Vol. 7 (1999)
Vol. 6 (1998)
Vol. 5 (1998)
Vol. 4 (1997)
Vol. 1 (1996)
Use license
Redes sociales
Social media
Web Feed Plugin
Make a Submission
Make a Submission
Search
Search