Enfoque teórico y objetivos en el conocimiento del discurso fílmico: Lluvia negra (1989), de Shohei Imamura
Abstract
En el discurso cinematográfico se entrecruzan elementos de diferente naturaleza, visual, auditiva, narrativa, artística, tecnológica. Por ello, la comprensión de un filme requiere utilizar enfoques de carácter interdisciplinario. Así, los primeros estudios del discurso cinematográfico a principios del siglo partieron, en gran medida, de postulados teóricos tomados de otras ciencias conexas de más larga tradición y, por tanto, más desarrolladas.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Área Abierta. Revista de comunicación audiovisul y publicitaria is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.
Área Abierta. Revista de Comunicación Audiovisual y Publicitaria is an open access journal that does not charge authors for article processing (submission, review or editing) or publication.