El reto de la audiencia ante la transformación del modelo
Abstract
La transformación del modelo televisivo en España ha quedado asociado al impacto de la puesta en marcha de las cadenas privadas. Pero lo cierto es que la disolución de facto del monopolio no supuso borrón y cuenta nueva en la gestión de TVE. De hecho, cuando se inaugure la batalla por el reparto del share a comienzos de los años noventa –con notable demora respecto a los países europeos de referencia–, el Ente ya cuenta con una dilatada experiencia en el campo de la programación y la comercialización orientada consolidar su hegemonía en el mercado.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Área Abierta. Revista de comunicación audiovisul y publicitaria is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.
Área Abierta. Revista de Comunicación Audiovisual y Publicitaria is an open access journal that does not charge authors for article processing (submission, review or editing) or publication.