Viewpoints on recognition and education
Resumen
This article focuses on the role of Recognition in educational contexts and attempt the legitimation of its significance so that in every teaching situation the affective and sensitive education. A commitment for the cognitive development and for the own selves of the students is recommended. This implies to look at several elements sometimes neglected –as the emotions or the spirituality–, that however encourages already in pre-school institutions in order to improve the identity of young people as a whole person. To pay attention to the relationships with others and to create a supportive environment in the classroom is a way to improve the academic performance and the child’s learning, that becomes more holistic and independent of the adult’s perspectiveDescargas
Descarga artículo
Licencia
La Revista Complutense de Educación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.