Marco teórico: el modelo de formación permanente del profesorado de los centros de profesores y recursos en la Comunidad de Madrid (1995 - 2001)
Resumen
In this article, it is analysed the model of life-long training for teachers proposed by the spanish Ministry of Education, culture and Sport. During the period which comprised the years 1995 up to 2001, this formative objective was developed within the so-called Training and Resources Centres For Teachers (TRCTs). At present, these centres are called Counselling and Support Centres for Teachers (CSCTs). The article above mentioned, begins with the description of the social context as a global frame, goes on wit the analysis of the main functions of TRCTs and the professional profile of counsellors. To finish, it is analysed the counselling style, the targets and tasks of counsellors and, as a closing, some proposals of constant improvement in the training processes for teachers.Descargas
Descarga artículo
Licencia
La Revista Complutense de Educación, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.