«La imagen sobre el cuerpo».
Abstract
La difusión a través de los medios de comunicación social de una serie de descripciones e imágenes especialmente truculentas de la guerra, pennite (además de multitud de lecturas de diverso carácter), algunas reflexiones acerca de las características de la imagen en relación al cuerpo del que pmvienen, y de su correspondencia en la mirada del espectador Para sustentar dicha reflexión, se vuelve la vista al siglo XIX y se analizan algunas de las más inquietantes obras realizadas por Géricault, en el mismo período en el que preparaba su representación de la tragedia de En Méduse. ABSTRA CT The d<~ssion l~ mearas of social communications of a series of horrzfying descrip¡ions and images of tite wa~ permits (apartfrom multiple readings of diverse character) some reflections about tite characteristics of ¡he image in relation to the body in which it comes from, and of Us correspondence with tite ge of tite spec¡ator To support such reflections, we ¡um ¡o tite XIX century and analize some of tite most disturbing works realized by Gericaulí, in tite same period in which he prepared his representation of ¡he tragedy La Méduse.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Arte, Individuo y Sociedad is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.