Imagen global y espacio público
Abstract
El tratamieno de la imagen que aquí se aborda no es el de la mera cosmética ni el de la persuasión publicitaria, sino más bien el del respeto y el comportamiento entre personas en un espacio común. Este tipo de relaciones están ordenadas por formas ritualizadas o convencionalizadas en diversos grados. En una aproximación elemental se podría decir que el protocolo es la parte ritualizada de las relaciones, aquella que nos preserva de equivocaciones en nuestra relación con los demásDownloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Área Abierta. Revista de comunicación audiovisul y publicitaria is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.
Área Abierta. Revista de Comunicación Audiovisual y Publicitaria is an open access journal that does not charge authors for article processing (submission, review or editing) or publication.






