El fenómeno de los videojockeys
Abstract
Este flamante fenómeno de interrelación musicovisual, que tiene sus precedentes en algunos creadores de la Factory de Andy Warhol, ha llegado a la cultura popular de la mano de la música electrónica. Los videojockeys son unos nuevos artistas de la imagen secuencial en movimiento, sucesores, que no copias, de sus compañeros de pista, los DJs, con los que mantienen una relación no siempre igualitaria. El artículo trata de reflexionar sobre la lógica de producción y asociación de los visuales a los temas de música dance y techno en las fiestas rave, a través de entrevistas en profundidad a algunos videojockeys en activo.Downloads
Article download
License
In order to support the global exchange of knowledge, the journal Área Abierta. Revista de comunicación audiovisul y publicitaria is allowing unrestricted access to its content as from its publication in this electronic edition, and as such it is an open-access journal. The originals published in this journal are the property of the Complutense University of Madrid and any reproduction thereof in full or in part must cite the source. All content is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 use and distribution licence (CC BY 4.0). This circumstance must be expressly stated in these terms where necessary. You can view the summary and the complete legal text of the licence.
Área Abierta. Revista de Comunicación Audiovisual y Publicitaria is an open access journal that does not charge authors for article processing (submission, review or editing) or publication.






