Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Revistas Científicas Complutenses
Ediciones Complutense
Cuadernos de Música Iberoamericana
  • Register
  • Login
  • Current issue
  • All issues
  • Indexing
  • Announcements
  • Statistics
    • General Statistics
    • Editorial Statistics
    • Most popular articles
  • Editorial policy
  • About
    • About the Journal
    • Reviewers
    • Editorial Team
    • Submissions
    • Statutes
    • Contact
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 29 (2016)
Cubierta Cuadernos de Música Iberoamerican vol 29 (2016)
Vol. 29 (2016)
Published: 2017-06-23

Artículos

  • The Early Reception of the Motets of Tomás Luis de Victoria (ca. 1548-1611) in Germanic Territory
    Sergi Zauner Espinosa
    7-35
    • PDF (Español (España))
  • Information about the Spanish Double Harp in New Spain and Nineteenth-century Mexico
    Edmundo Camacho
    37-45
    • PDF (Español (España))
  • Historical Aspects of the Temperament of Keyboard Instruments in Spain at the end of the Seventeenth Century: from the Toledan Projects to the Mediterranean Achievements
    Louis Jambou
    47-79
    • PDF (Español (España))
  • The Philharmonic Institute of the Count of Morphy and his Singing School in the Establishment of National Lyric Drama
    Beatriz Garcia Álvarez de Lavilla
    81-109
    • PDF (Español (España))
  • From the Estado Novo to the Nuevo Estado: Music, Press and Propaganda in the Relations between Portugal and Seville during the Spanish Civil War
    Olimpia Garcia López
    111-135
    • PDF (Español (España))
  • The Spanish Radio and Television Symphony Orchestra: Creation and Initial Steps
    Inés San Llorente Pardo
    137-162
    • PDF (Español (España))
  • Retromania, Artifice and the Transgression of Glam in Spanish Popular Music of the Twenty-first Century
    Sara Arenillas Meléndez
    163-183
    • PDF (Español (España))
  • Estadísticas anuales
    189
    • PDF (Español (España))

Language

  • English
  • Español (España)

Information

  • For Readers
  • For Authors

logos

Indexing

 
0.4
2022CiteScore
 
 
56th percentile
Powered by  Scopus

SCImago Journal & Country Rank

 
Most viewed (60 days)
Most downloaded (60 days)
  • (312) José Valero Peris y su Método fácil de piano (1845): una...
  • (288) Tendencias investigativas sobre el reggaetón y horizontes...
  • (165) ¿Un salvaje en Milán? ¿Un héroe en Río? Masculinidades,...
  • (162) Elogio de la apropiación. Prácticas impuras, flamenco y...
  • (159) Los orígenes de la lexicografía musical en español....
  • (165) José Valero Peris y su Método fácil de piano (1845): una...
  • (151) Los orígenes de la lexicografía musical en español....
  • (141) Los conceptos “diatónico”, “cromático” y “enarmónico” a...
  • (136) El proyecto descolonizador alrededor de la Nueva Canción...
  • (130) Pensar las vidas de los sonidos. Una entrevista a Ana...
Select a number

Use license

Creative commons

Redes sociales

 

 

Social media

 Facebook TeknokulturaEs el logo de X

Antiplagiarism System

Web Feed Plugin

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Make a Submission

Make a Submission
Search


http://revistas.ucm.es/public/site/images/UCMICCMU.png


Cuadernos de Música Iberoamericana

p-ISSN 1136-5536  |  e-ISSN 2530-9900  |  ISSN-L 1136-5536
https://dx.doi.org/10.5209/CMIB

© 2025. Universidad Complutense de Madrid
Ediciones Complutense

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.