Sotaiart: prácticas críticas en los intersticios de un museo
Resumen
This article makes a relationship of the critical practices in museum with interstices though the example of a educational workshop called "sotai art" at the Fundació Pilar y Joan Miró at Palma de Mallorca. In uses an interdisciplinary approach from the frames of critical pedagogy, critical museology and the new shifts in art education with poststructuralism. This educative practice is then presented as a case of critical cultural policies within museum .This workshop will be developed from serialization of micro-processes as an infiltration of diverse gazes and cultures that finally constitutes a space of articulated micronarratives from the mixing of sotai and contemporary art The workshop is analysed as a in interstice, as a critical gap o in-between space if resistance within the museum domain, that explores and overdraws positively the blind spots of a museum, and simoultanesly makes flexible the structure and function of the museumDescargas
Descarga artículo
Licencia
La revista Arte, Individuo y Sociedad, para fomentar el intercambio global del conocimiento, facilita el acceso sin restricciones a sus contenidos desde el momento de su publicación en la presente edición electrónica, y por eso es una revista de acceso abierto. Los originales publicados en esta revista son propiedad de la Universidad Complutense de Madrid y es obligatorio citar su procedencia en cualquier reproducción total o parcial. Todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución Creative Commons Reconocimiento 4.0 (CC BY 4.0). Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario. Puede consultar la versión informativa y el texto legal de la licencia.