Constructing an audiovisual discourse based on conflict: the use of photoanimations as a resource for examining reality

  • Xana Morales-Caruncho Universidad de Granada
  • Pedro D. Chacón-Gordillo Universidad de Granada
Keywords: art education, adolescence, photoanimations, audiovisual creation, conflict

Abstract

By using the process of rebelliousness that is characteristic of the teenage stage, this investigation puts in practice a project with a research purpose based on the idea that it is possible to make use of the internal conflict experienced by young people to create a series of audiovisual stories. This project enables us to determine the problems which affect today’s youth and to help teachers and researchers gain a greater understanding of this juvenile universe which they are involved in. The results of this experience, which can be seen on the net at the address http://narrativasfotoanimadas.blogspot.com.es offer clear proof that an exercise of self-reflection within the classroom not only invites young people to defend their own identity through their speech, but also invites teachers and researchers to gain a greater insight into the current teenage reality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Xana Morales-Caruncho, Universidad de Granada

Licenciada en Comunicación Audiovisual por la Universidad de Santiago de Compostela ha realizado un Máster en Creación y Comunicación Digital en la Universidad de A Coruña y el Máster de Artes Visuales y Educación de la Universidad de Granada. Actualmente, es doctoranda en Arte por la Universidad de Granada y lleva la dirección artística de la revista SAPreviews Magazine, con ISSN 2173-8971.

Pedro D. Chacón-Gordillo, Universidad de Granada

Licenciado en Bellas Artes por la Universidad de Granada y doctor en Bellas Artes por la misma universidad ejerce actualmente el puesto de profesor ayudante doctor en el departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal en la facultad de CC. de la Educación de Granada. Experto en enseñanzas sobre educación artística, cultura visual y dibujo infantil, participa con su investigación en numerosas revistas indexadas, hispanoamericanas y españolas. También a realizado numerosas contribuciones científicas en congresos de ámbito internacional.

Crossmark

Metrics

Published
2013-07-10
How to Cite
Morales-Caruncho X. y Chacón-Gordillo P. D. (2013). Constructing an audiovisual discourse based on conflict: the use of photoanimations as a resource for examining reality. Arte, Individuo y Sociedad, 25(3), 407-424. https://doi.org/10.5209/rev_ARIS.2013.v25.n3.39482
Section
Articles